فیلمنامه فیلم سینمایی «آنی هال» به کارگردانی وودی آلن درنظرسنجی از اعضای انجمن نویسندگان آمریکا به‌عنوان بامزه‌ترین فیلمنامه تاریخ سینمای آمریکا برگزیده شد.

فیلم

به گزارش همشهري، آني هال كه برنده جايزه اسكار بهترين فيلمنامه غيراقتباسي 1977شد، در اين نظرسنجي بالاتر از «بعضي‌ها داغش را دوست دارند» بيلي وايلدر، Groundhog Day هارولد راميس، «هواپيما!» جري و ديويد زوكر و «توتسي» سيدني پولاك ايستاد. آلن 6فيلمنامه ديگر هم در فهرست 101فيلمنامه بامزه تاريخ سينما دارد كه از آن جمله مي‌توان به «پول را بردار و فرار كن»، «عشق و مرگ» و «منهتن» اشاره كرد.

راميس، پرستن استرجس و مل بروكس ديگر چهره‌هايي هستند كه نام چند فيلمنامه آنها در اين فهرست آمده است. قديمي‌ترين فيلم هم متعلق به چارلي چاپلين است؛ «جويندگان طلا» مربوط به 1925كه در رده‌94 قرار گرفته است. ضمن اينكه مشهورترين كمدين تاريخ سينما «روشنايي‌هاي شهر» و «عصر جديد» را در اين فهرست دارد. «چهار عروسي و يك تشييع جنازه»، «خنگ و خنگ‌تر»، «بازگشت به آينده»، «ملاقات با والدين»، «پليس بورلي هيلز» و «خانم داتفاير» با بازي مرحوم رابين ويليامز در نقش اصلي ديگر فيلم‌هاي حاضر در ميان 101فيلمنامه برتر هستند. «شكسپير عاشق» به كارگرداني جان مدن هم در رده 101قرار دارد.

کد خبر 313638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha