سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

یکی از شاهکارهای سینمایی نخستین سال هزاره سوم میلادی که کریستوفر نولان را وارد باشگاه فیلمسازان نابغه کرد، ۱۵ سال پس از تولید وارد چرخه بازسازی می‌شود.

 کریستوفر نولان

به گزارش همشهري، شركت امبي پيكچرز حق بازسازي «ممنتو» را به‌دست آورده و قصد دارد نسخه تازه آن را همراه با چند پروژه ماندگار ديگر از جمله «داني داركو» و «مقاصد بيرحمانه» با بودجه 25تا 30ميليون دلار دوباره روانه پرده سينماها كند. ممنتو يا «يادگاري» كه سال 2000توليد و خيلي زود تبديل به فيلم محبوب بسياري از سينمادوستان شد، پروژه‌اي مستقل و بسيار كم‌هزينه بود اما حدود 40ميليون دلار (بيش از 4برابر بودجه توليد) در سراسر جهان فروخت و نامزد دريافت 2 اسكار در رشته‌هاي بهترين فيلمنامه اقتباسي و بهترين تدوين شد.

نولان، دومين فيلم بلند داستاني خود پس از «تعقيب» را براساس داستاني كوتاه از برادرش جاناتان ساخت و موفقيت خيره‌كننده تجاري و هنري آن، جاي پاي خالق 20ساله‌اش را در دنياي فيلمسازي محكم كرد. گاي پيرس، كري- آن موس و جو پانتوليانو بازيگران اصلي ممنتو هستند كه داستان جنايي آن از آخر به اول روايت مي‌شود و درباره مردي است كه حافظه كوتاه‌مدت خود را از دست داده و قصد دارد قاتل همسرش را شناسايي كند.

با استقبال مردم و منتقدان از فيلم، موج تقليد از آن هم راه افتاد و برخي فيلمسازان شيوه روايت معكوس را براي آثار خود برگزيدند. هنوز زمان آغاز توليد و اكران و كارگردان و بازيگران نسخه جديد يادگاري اعلام نشده است. نولان گرچه فقط 8فيلم بلند در كارنامه دارد، با سه‌گانه بتمن، «تلقين» و «بين ستاره‌اي» يكي از موفق‌ترين و پولسازترين فيلمسازان سينماي جهان است. او تريلر روانشناسانه و جنايي «بي‌خوابي» را هم ساخته كه بازسازي يك فيلم موفق نروژي به همين نام است اما نسخه نولان با توجه به حضور چهره‌هايي چون ال پاچينو، رابين ويليامز فقيد و هيلاري سوانك از فيلم اصلي مشهورتر و موفق‌تر شد.

کد خبر 314223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha