یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

شبکه پخش اینترنتی نتفلیکس به در اختیار گذاشتن غیرقانونی یکی از شاهکارهای سینمای نئورئالیسم ایتالیا متهم شد.

فیلم

به گزارش همشهري، نتفليكس كه با عملكرد خود به‌ويژه در سال‌هاي اخير آينده سينما را با چالشي اساسي مواجه كرده، متهم است يكي از نسخه‌هاي «دزدان دوچرخه» ويتوريو دسيكا را بدون كسب اجازه از دارنده حق پخش آن در اختيار مخاطبان و مشتريان خود قرار داده است.

فقط كمي جست‌وجو در فضاي مجازي كافي است تا شما را به يك نسخه رايگان از شاهكار دسيكا برساند اما آنچه شركت كورنيت فيلمز ادعا مي‌كند، نسخه داراي زيرنويس است. مديران كورنيت پرونده‌اي عليه نتفليكس در يكي از دادگاه‌هاي نيويورك راه انداخته و اين شركت را با چالشي اساسي درگير كرده‌اند.

پرونده‌اي مشابه اين پيش‌تر در سال 1985هم در آمريكا مطرح شده بود كه قاضي دادگاه حكم به ماندن نسخه اصلي دزدان دوچرخه در فضاي اينترنت داد. از آنجا كه درباره نسخه زيرنويس‌دار حكمي صادر نشده، بايد منتظر رأي دادگاه عليه نتفليكس ماند. مشتريان اين شبكه در بريتانيا هم تا مدتي پيش به دزدان دوچرخه دسترسي داشتند اما در حال حاضر اثري از اين فيلم در اينترنت نيست. دزدان دوچرخه كه در آمريكا دزد دوچرخه هم گفته مي‌شود، سال 1948ساخته شده و تصويري دقيق از ايتاليا و رم قحطي‌زده پس از جنگ جهاني دوم ارائه مي‌دهد. اين فيلم نامزد دريافت اسكار بهترين فيلمنامه بود و 4سال بعد يك جايزه افتخاري از آكادمي اسكار گرفت.

کد خبر 311505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha