سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰
۰ نفر

پنجمین فیلم از مجموعه «ماموریت غیرممکن» که در هفتمین هفته اکران در ۲۶۵۰ سینمای آمریکای شمالی کمی بیش از ۴ میلیون دلار فروخت و پنجم شد، رکوردهای فروش هفته اول در چین را شکست.

به گزارش همشهري، «مأموريت: غيرممكن - ملت خودسر» با بازي تام كروز تا امروز در آمريكا و كانادا 188ميليون دلار به‌دست آورده و فروش هفته اول آن در سرزمين اژدها به رقم چشمگير 86ميليون دلار رسيد. اين رقم از نمايش فيلم در 5500سينماي سراسر چين به‌دست آمد و مجموع فروش جهاني آن را به بيش از 420ميليون دلار رساند.

اين بهترين افتتاحيه مجموعه ماموريت غيرممكن در شلوغ‌ترين كشور دنيا و 134درصد بيش از قسمت چهارم است. در هفته‌اي كه فروش هيچ فيلمي در آمريكاي شمالي به مرز 30ميليون دلار نرسيد، 2فيلم با اختلاف تنها يك ميليون دلار در رده‌هاي اول و دوم جدول فروش قرار گرفتند؛ «آدم بي‌نقص» در بيش از 2200سينما 26.7ميليون دلار فروخت و تازه‌ترين ساخته خالق «حس ششم» و «نشانه‌ها» در بيش از 3هزار سينما به فروش 25.7ميليون دلاري رسيد.

«ديدار» به كارگرداني‌ام. نايت شيامالان بهترين افتتاحيه يك فيلم ترسناك در سال 2015است. شيامالان كه زماني از اميدهاي سينماي آمريكا بود، 2سال پيش با «پس از زمين» يك شكست تجاري ديگر را تجربه كرد و ديدار را با بودجه 5ميليون دلاري خودش ساخت. او كه با حس ششم تا يك قدمي فتح اسكار كارگرداني و فيلمنامه هم رفت، در فيلم تازه خود ماجراي مادري را روايت كرده كه متوجه مي‌شود بعد از ديدار بچه‌هايش با مادربزرگ و پدربزرگ، اتفاق‌هايي عجيب در خانواده مي‌افتد. ديدار در اكران محدود در جهان حدود 4ميليون دلار فروخت و انتظار مي‌رود در هفته‌هاي آينده عملكردي بهتر داشته باشد.

کد خبر 307258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha