همشهری آنلاین: اجرای طرح تربیت یک میلیون حافظ قرآن در اردن و مصر، دعوت از پاپ برای حضور در مراسم اربعین، درخواست ثبت «مرقد علوی» در فهرست میراث جهانی یونسکو، رقابت ۴۰۰ نخبه در سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و ... از اهم اخبار دینی و قرآنی در ۲۴ ساعت گذشته است.

  • اجرای طرح تربیت یک میلیون حافظ قرآن در اردن و مصر

ايكنا: محمد یوسف القائد، مربی بین‌المللی قرآن کریم و بنیانگذار روش سریع حفظ قرآن، با اعلام اينكه طرح تربیت یک میلیون حافظ قرآن در اردن و مصر و در ادامه در دیگر کشورهای عربی اجرا می‌شود، گفت: در دوره‌های آموزشی حفظ قرآن به روش سریع، کسانی که از نظر توانمندی حفظ قرآن در سطح بالایی باشند، شرکت می‌کنند و آنان نیز در آینده به عنوان مربی در این زمینه فعالیت کرده و حافظان جدیدی را آموزش می‌دهند.

  • برگزاري همایش جهانی حلال در هند

ایکنا: محمد جینا، رئیس «دفتر توسعه جهانی حلال» (UNWHD) در سنگاپور در همایش جهانی حلال كه با تأکید بر بررسی ابعاد متنوع تجارت، صنعت و گردشگری حلال به عنوان یک روند نوظهور جهانی در هند برگزار شد، از تدوين پیش‌نویس روز جهانی حلال توسط علما و اندیشمندان اسلامی خبر داد و گفت: هدف اصلی از تعیین روز جهانی حلال، تسهیل در ایجاد یک محیط سازگار با حلال، تلاش برای فراهم کردن امنیت غذایی برای همگان، اتحاد جهانی در جهت رفع گرسنگی، ایجاد یک جامعه انسانی بین‌الملل و حفاظت از طبیعت ومحیط زیست است. حلال صرفا نحوه ذبح حیوانات را در بر نمی‌گیرد؛ بلکه به عنوان یک سبک زندگی می‌تواند کل جامعه بشری را پوشش دهد.

  • دعوت از پاپ برای حضور در مراسم اربعین

پايگاه اطلاع‌رساني حج: آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع کربلا در دیدار مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: در سفری که به واتیکان داشتم، از پاپ دعوت کردم تا بیاید از نزدیک این مراسم بزرگ را مشاهده کند زیرا دیدن با آنچه از اخبار می‌شنوند، فرق می‌کند. ما اصرار نداریم که پیروان سایر ادیان و مذاهب، با حضور در مراسم اربعین، لزوما شیعه شوند اما حداقل هیبت و هویت شیعه را درک می‌کنند و فضای تعامل بیشتری رخ خواهد داد.

  • راه‌اندازي موزه فقه و محيط زيست

رسا: حجت‌الاسلام محمد کیانی، مدیرکل حوزه ریاست مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی از راه‌اندازي موزه فقه و محيط زيست بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی که به همت شش گروه علمی، تمامی موضوعات جدید فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، حقوقی و ... را بررسی می‌کند، در سومین سال فعالیت خود قرار دارد.

  • درخواست ثبت «مرقد علوی» در فهرست میراث جهانی یونسکو

شبستان: «نزار هاشم حبل المتین» دبیرکل آستان مقدس علوی در نجف اشرف از مسئولان یونسکو خواست تا نام مرقد حضرت علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) را در فهرست میراث جهانی این سازمان ثبت کند.

  • رونمايي مجموعه چهار جلدي «قرآن در شعر پارسی»

ايسنا: مجموعه چهارجلدی «قرآن در شعر پارسی» که با سرپرستی امیراسماعیل آذر منتشر شده است در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رونمایی شد. «قرآن در شعر پارسی» در چهار جلد با شمارگان 3300 نسخه توسط نشر سخن منتشر شده است. جلد اول «قرآن در شعر پارسی» شامل دیباچه، ارتباط شاعران روس همچون «الکساندر پوشکین» با قرآن، شیوه کار، شیوه انتخاب، کاربرد صنایع ادبی و حروف "آ" تا "پ" می‌شود. جلد دوم از "ت" تا "د"، جلد سوم از "ر" تا "ک" و جلد پایانی از "گ" تا "ی" را دربردارد.

  • رقابت ۴۰۰ نخبه در سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

مهر: دکتر علی‌اصغر شعاعی، معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت : سی‌امین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه با رقابت ۴۰۰ نفر از نخبگان دانشجویی کشوردر ۳۱ رشته در مدرسه علمیه امام موسی الکاظم (ع) قم برگزار می‌شود.

فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها توسط شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان متشکل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ آزاد اسلامي، پیام‌نور، جامع علمی و کاربردی، فنی‌وحرفه‌ای و فرهنگیان به دبیری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود.

کد خبر 312543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha