همشهری آنلاین: فعالیت‌های تکیه «آفتاب در حجاب» در ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین (ع) تهران که برای میزبانی عزاداران حسینی برپا شده است، به تشکیل کمپینی از زنان عاشورایی می‌رسد تا شب عاشورای امسال در محل قرارشان با الهام از قرآن‌خوانی زنان عاشورایی دشت کربلا، سوره مبارکه فجر را زمزمه کنند.

ویژه برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین (ع)

«زهرا اشرفي» مدير فرهنگسراي اميد منطقه 13 شهرداري تهران در گفتگو با همشهري آنلاين درباره فعاليت تكيه «آفتاب در حجاب» در ويژه‌برنامه «جلوه سوگ» كه با همكاري دست‌اندركاران فرهنگي مناطق 8 و 14 شهرداري تهران در ميدان امام حسين (ع) برپا شده است، به معرفي زنان عاشورايي در قالب برنامه‌هاي كتابخواني، مسابقه و راه اندازي كمپين زنان عاشورايي اشاره كرد.

به گفته مدير فرهنگسراي اميد، بانوان عزادار سيد و سالار شهيدان و ياران باوفاي ايشان، با شعار «من حجاب را دوست دارم» در ويژه‌برنامه‌هاي جلوه سوگ شركت مي‌كنند و براي شركت در كمپين زنان عاشورايي، مرامنامه‌اي را امضا مي‌كنند كه در آن نوشته شده است «بانوان در بهشت مجلس شما به ميزباني بانوي دو عالم مشرف مي‌شوند يعني در محفلي زانوي غم در بغل مي‌گيرند كه حريم احترام و حرمت است. غيرتمندانه مي‌كوشم كه اين حريم با كرامت را به عطر دل‌انگيز حيات عطر و بويي تازه‌تر بخشم».

اين مرامنامه، قرار و تعهدي معنوي است كه زنان عضو كمپين با يكديگر مي‌گذارند تا تا حجاب‌ خود را طوري رعايت كنند كه به حريم اهل بيت عليهم‌السلام احترام بگذارند.

قرار بانوان عضو در كمپين زنان عاشورايي، شب عاشوراست كه همه اعضاي كمپين با يكديگر قرار مي‌گذارند كه به شيوه ياران امام حسين (ع) كه در شب عاشورا قرآن مي‌خواندند، با يكديگر سوره فجر را قرائت كنند و ثوابش را به همه زنان عاشورايي تقديم مي‌كنند.

مدير فرهنگسراي اميد، در ادامه درباره ديگر برنامه‌هاي تكيه «آفتاب در حجاب» در ويژه‌برنامه «جلوه سوگ» به برپايي نمايشگاه كتاب بانوان عاشورايي اشاره كرد كه عزاداران حسيني با كتاب‌هايي كه به تبئين نقش بانوان كربلا بويژه حضرت زينب سلام الله عليها مي‌پردازد آشنا مي‌شوند.

وي از تدوين و انتشار كتاب‌ كارت‌هايي كه به معرفي 10 بانوي عاشورايي همراه سيد الشهداء (ع) مي‌پردازند، اشاره كرد و گفت: در هر كتاب كارت‌ها، يك بانوي عاشورايي در يك برگه معرفي شده‌اند كه بانوان عزادار حسيني با مطالعه آنها مي‌توانند در مسابقه‌اي كه هر شب در محل ميدان امام حسين (ع) برگزار مي‌شود شركت كنند؛ پس از برگزاري مسابقه، قرعه‌كشي انجام مي‌شود و جوايزي اهدا خواهد ‌شد.

ویژه برنامه «جلوه سوگ» همزمان با آغاز ماه محرم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) با برپایی ۱۰ تکیه آغاز به کار کرده و تا ۱۱ آذرماه میزبان عزاداران حسيني است.

کد خبر 311241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha