همشهری آنلاین: دومین کنگره سرداران و ۴۵۰۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه با حضور پیشکسوتان این یگان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

سید رحیم صفوی

به گزارش ایسنا، در بخشی از این همایش سرلشکر سید رحیم صفوی مشاور فرمانده کل قوا در سخنانی گفت: میان دفاع مقدس و عاشورا پیوند خاصی برقرار است و کربلای ایران در راستای کربلای حسینی معنا پیدا می‌کند. بدون شک شهدای ما اگر سال 61 هجری قمری می‌زیستند امام حسین (ع) را یاری می‌کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی 165 عملیات اجرا شد و بدون شک در همه این عملیات‌ها نقش واحد پشتیبانی و تدارکات یکی از ارکان پیروزی به حساب می‌آمدند.

مجله  جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس / مجله چهره‌های دفاعی ایران / مجله نهادهای دفاعی ایران

سرلشکر صفوی در رابطه با نقش واحد پشتیبانی و تدارکات توضیح داد: آن زمان که عملیات والفجر 8 آغاز شد 70 هزار نیرو به مدت 70 شبانه‌روز در منطقه عملیاتی فاو حضور داشتند و حدود 150 تا 200 هزار گلوله در این منطقه رد و بدل شد. احداث بیمارستان‌های مختلف، پل بعثت، احداث سایت‌های پدافندی و تغذیه رزمندگان از جمله کارهایی بود که توسط عزیزان ما در واحد تدارکات و پشتیبانی انجام شد.

وی افزود: در سه روز اول عملیات والفجر 8 دشمن منطقه را شیمیایی کرد برای همین 17 هزار تن از رزمندگان ما نیز شیمیایی شدند. یکی‌دیگر از فعالیت‌های مهم واحد تدارکات و پشتیبانی حمل‌ونقل این مجروحان بود و دوستان ما در واحد تدارکات و پشتیبانی مدیریت جهادی، خلاقیت و قدرت فکری بالایی برخوردار بودند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: شهیدان مکتب مقاومت را ایجاد کرده‌اند. آنها جنگ انقلابی را بنیان نهاده‌اند و همین الگوی انقلابی در جنگ‌ها نیز موجب پیروزی ملت‌های مسلمانی همچون سوریه، عراق و مردم لبنان و یمن شده است.

در ادامه‌ این مراسم محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در زمان جنگ تحمیلی در سخنانی گفت: امروز دنیای کثیف استکبار چهار میلیارد دلار برای به وجود آوردن داعش سرمایه‌گذاری اولیه کرده است. بدون شک کسانی می‌توانند آنها را شکست دهند که از غیرتی همچون شما عزیزان که در جنگ تحمیلی حضور داشته‌اید برخوردار باشند. ما کارمان را در زمان جنگ از یک اتاق شروع کردیم و امروز از عظمت زیادی برخوردار هستیم. آنچه که بردوشم احساس می‌کنم این است که به شما عزیزان که در واحد تدارکات و پشتیبانی حضور داشتید و به شهدا بدهکارم و از قافله شهدا جا مانده‌ام.

رفیق‌دوست افزود: هر کسی که چشم بینا داشته باشد می‌تواند درک کند که مقام معظم رهبری 26 سال است همچون امام خمینی (ره) کشور را اداره می‌کنند، بنابراین خاک بر دهان کسی که امروز یک کلام در برابر یا ضد ولایت فقیه بگوید.

این فرمانده دوران جنگ تحمیلی با بیان خاطره‌ای گفت: شهید صیاد شیرازی چند روز پیش از شهادت‌اش به دیدار من آمد آن زمان من از سوء قصدی جان سالم به در برده بودم. صیاد شیرازی از من پرسید از این‌که شهید نشده‌ای خوشحالی، من در جواب‌اش گفتم من بی‌تفاوت هستم. شهید صیاد شیرازی گفت که باید ناراحت باشید دعا کنید که شهید شویم. شهید صیاد شیرازی چند روز بعد به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در بخش دیگر این مراسم آیت‌الله سید کاظم صدیقی نیز در سخنانی بیان کرد: حفظ هویت یکی از ضروریات جامعه اسلامی است. ما باید اعتقاد و هویت دینی و فرهنگی خود را حفظ کنیم، چرا که انسان‌های بی‌دین مرده‌های متحرک هستند. دفاع از مظلوم، مقابله با فساد، هوشیاری، ثبات رفتاری و اخلاقی از جمله مولفه‌های هویت به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: انسجام، اتحاد و ولایتمداری از جمله مولفه‌هایی هستند که باید از آنها پاسداری کنیم، چرا که فقدان آنها ذلت فرهنگی و شکست فرهنگی را برای ما به بار خواهند آورد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: جامعه‌ای که شهادت دارد اسارت ندارد و اگر شهادت تعطیل شد دچار اسارت فردی، فکری واقتصادی خواهیم شد و در نتیجه دشمن بر ما سیطره خواهد یافت. امروز جهاد پیچیده‌تر شده است و جبهه جنگ به جبهه فرهنگی انتقال یافته است تا ما را بی‌هویت کند و تفکر غربی را جایگزین آن سازد. در تفکر غربی تعبد جای ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تشییع پیکر سردار حاج حسین همدانی گفت: خیزش مردم همدان یک خیزش دشمن‌کور کن بود و معلوم شد که سپاه چه جایگاهی دارد و فکر و وابستگی مردم به کدام سمت‌وسو است.

کد خبر 310531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha