همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که برای جذب حداکثری در برنامه­‌های گرامی‌داشت شهدا در دانشگاه­‌ها باید موانع را برطرف کرد، گفت: باید بررسی شود که چرا در مجلس شهیدان، تمام تشکل‌های دانشگاه شرکت نمی‌کنند.

باقرزاده

سردار سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر لزوم انجام اقداماتی در جوار مزار شهدای گمنام در دانشگاه‌­ها، اظهار کرد: این فعالیت­‌ها باید ساماندهی شوند تا هدف معین که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، محقق شود.

وی افزود: بازکاوی صحنه­‌های نبرد در دروان دفاع مقدس یکی از برنامه‌­هایی است که باید در جوار شهدای گمنام در دانشگاه‌­ها انجام شود؛ نزدیک به 80 عملیات مهم در هشت سال دفاع مقدس انجام شد که می‌توان هر ماه یک علمیات را توسط فرماندهان جنگ در دانشگاه تشریح کرد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این­که باید از فرصت وجود مزار شهدای گمنام در دانشگاه­‌ها استفاده کرد، گفت: مراسم شب­‌های خاطره­ باید در دانشگاه‌ها برپا شود تا با خاطره‌گویی توسط رزمندگان جنگ تحمیلی برای دانشجویان، تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس ثبت و چاپ شود؛ گردآوری این خاطره‌ها به‌صورت کتاب هم می­‌تواند در انتشارات دانشگاه به چاپ برسد.مراسم‌های شب شعر دفاع مقدس نیز ظرفیت بسیار خوبی است و باید این نشست­‌های ادبی در دانشگاه­‌ها تشکیل و شعرای دانشجو و دانشگاهی در حوزه دفاع مقدس و شهدا اشعار خود را بیان کنند.

وی با اشاره به لزوم نقد کتاب­‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها گفت: نزدیک به 10 هزار عنوان کتاب در موضوع دفاع مقدس و در 14 شاخه ادبی تألیف و منتشر شده است؛ این کتاب‌ها باید توسط دانشجویان خوانده و در رد یا تأیید کتاب­‌ها جلسات نقد و بررسی با حضور استادان ادبیات دفاع مقدس در دانشگاه­‌ها برگزار شود.

اگر هم هنوز در دانشگاه‌ها کتابخانه دفاع مقدس ایجاد نشده است، باید این کتابخانه‌ها راه‌اندازی شوند.

وی اظهار کرد: جذب حداکثری در برنامه‌­های گرامیداشت شهدا در دانشگاه‌ها مستلزم ایجاد مقتضیات و دفع موانع است؛ مقتضی باید ایجاد شود اما موانع را باید برطرف کرد؛ باید کار کارشناسی شود و دانشجویان بررسی کنند که چرا در مجلس شهیدان، تمام تشکل­‌های دانشگاه­ شرکت نمی­‌کنند.

کد خبر 312553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha