جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در نشست مدیرکل و معاونان ستادی بنیاد استان قزوین با معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر برگزاری کنگره بزرگداشت سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد تأکید شد.

علی‌اکبر ابوترابی‌فرد

به گزارش ایسنا، مدیرکل و معاونان ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضمن دیدار از حجت‌الاسلام سید حسن موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی نشستی پیرامون مسائل فرهنگی گفت‌وگو کردند.

احسان‌الله لنکرانی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح مسائل مطرح شده توسط مدیرکل بنیاد استان و معاون فرهنگی بنیاد در نشست فوق پرداخت.

غلامرضا حقایق‌پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این نشست گفت: بنیاد استان در معرفی شهدای سرداران شاخص با برگزاری کنگره‌ها، نگاه ویژه‌ای دارد که در این راستا برپایی کنگره بزرگداشت سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبرابوترابی در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

حقایق‌پور افزود: سید آزادگان، شهید ابوترابی به واسطه خدمات ارزشمندی که طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و حتی طول اسارتش در زندان‌های رژیم بعثی به آزادگان داشته از شهدای شاخص قزوین به شمار می‌آید که چهره‌ استانی، ملی و جهانی دارد.

وی با بیان اینکه شهید ابوترابی، از ویژگی‌های بارزی در صبر و استقامت برخوردار است، گفت: تبیین سیره اخلاقی این شهید بزرگوار به مردم نقش بسزایی در ترویج روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری در کشور و جهان خواهد داشت.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سید حسن موذنی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر برگزاری کنگره‌های شهدای شاخص کشور تاکید کرد و گفت: سید آزادگان، شهید ابوترابی از جمله این شخصیت‌ها است که بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری‌های مستمر، کنگره این شهید با کیفیت مطلوبی، برگزار شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل و معاونان بنیاد در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله کنگره شهید ابوترابی، گفت: باید شهدایی که شاخص هستند و از ویژگی‌های بارزی برخوردارند به صورت ملی و جهانی به مردم شناسانده و معرفی شوند تا آنها با سیره اخلاقی این شهدا آشنا شده و آنرا سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

این مسئول بیان کرد: باید همه مسئولان مربوطه در بنیاد تلاش کنند تا کنگره‌ها با هماهنگی لازم برگزار شود.

در این نشست مقرر شد، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه لازم برای برگزاری کنگره سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، پیش‌بینی و تصویب کرده و آن را به بنیاد استان قزوین اعلام کند.

کد خبر 312799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha