همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری دومین کنگره سرداران شهید و ۴۵۰۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه در ۲۳ مهر ماه خبر داد.

شهید

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار جمال الدین آبرومند با اعلام برگزاری دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه در تاریخ 23 مهرماه در سالن همایش های برج میلاد تهران گفت: این کنگره فضایی را مهیا می کند که در کنار گرامیداشت یاد و خاطره شهدا فراموش نکنیم که در دفاع مقدس زحمات آنان بود که این امکان را فراهم آورد تا ما نشان دهیم در برابر ابرقدرت ها ایستاده و اجازه نمی دهیم حتی به گوشه ای از این خاک تجاوز شود.

وی افزود: هرچند از دوران دفاع مقدس غالباً انجام عملیات و بدست آمدن فتوحات در ذهن ها تداعی می شود اما برای انجام این عملیات مقدمات زیادی را می بایست فراهم کرد که بخشی از این مسئولیت بر عهده تدارکات و پشتیبانی سپاه بود.

سردار آبرومند با بیان اینکه باید از تجربیات دوران دفاع مقدس حداکثر استفاده را ببریم،افزود: تدارکات و پشتیبانی از زمان طراحی عملیات، حین اجرا تا پایان عملیات اقدامات وسیع و مفصلی را در پشتیبانی از رزمندگان انجام می داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ویژگی برجسته و اصلی تدارکات و پشتیبانی سپاه را اتصال وسیع به بدنه مردم برشمرد و اظهار داشت: در نگاه کلی پشتیبانی جبهه ها به دو بخش سلاح و تجهیزات و سایر امکانات تقسیم می شد که هشتاد درصد نیازهای رزمندگان توسط مردم تأمین می شد همچنین در بعد نیروی انسانی نیز بخش اعظمی از اقدامات تدارکات و پشتیبانی توسط نیروهای مردمی صورت می گرفت.

وی در ادامه با برشمردن اقدامات و دستاوردهای اولین کنگره سرداران و شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه تصریح کرد: سرکشی به خانواده های شهدا، برگزاری کنگره های استانی، پخش مستندهای مرتبط با این حوزه در رسانه ملی همچنین شناسایی شهدای تلاشگر در حوزه تدارکات و پشتیبانی را می توان از جمله اقدامات و دستاوردهای مهم برگزاری اولین کنگره شهدای تدارکات در سال 91 برشمرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه امروز نیز در تداوم این حرکت عظیم500 نفر دیگر از شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه شناسایی شده اند گفت: پس از بررسی های صورت گرفته 109 نفر از پیشکسوتان و شهدای شاخص سپاه در حوزه تدارکات و پشتیبانی برگزیده شدند که با شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سرلشکر پاسدار حسین همدانی به عنوان اولین فرمانده پشتیبانی سپاه همدان تعداد آنان به 110 نفر رسید.

وی فرهنگ سازی و تمرکز بر روی خرید کالاهای ایرانی را از اقدامات سپاه در تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اتصال به بدنه مردمی بسیج از توان گسترده ای در فرهنگ سازی و شناساندن الگوهای صحیح مصرف و مردمی کردن اقتصاد برخوردار است که امیدواریم با تلاش های صورت گرفته از طریق سازمان بسیج و پشتیبانی دولت از طرح های این حوزه گامهای اساسی برداریم.

رئیس ستاد کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه در پایان از رسانه به عنوان ابزاری مهم، قوی و تأثیرگذار یاد کرد و افزود: دشمن در تلاش است با تهدیدات فرهنگی مسیر کشور را تغییر دهد که در این رابطه رسانه ها می توانند با ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مانع از تغییر فضای کشور به سوی اهداف دشمنان شوند.

در پایان این مراسم از محصولات تولیدی دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه شامل ویژه نامه و کتاب های «گِرد شهر» ، «کشف عشق»، «حاج صادق خان» و «پیر انجمن» رونمایی شد.

کد خبر 310257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha