گروه اقتصادی: رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران گفت: 20 درصد اعتبارات بنگاه‌های زود بازده برای حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از بیکاری در نظر گرفته شده است.

محمد تقی حاجی قاسمی، با بیان این مطلب افزود: همچنین سال گذشته برای اشتغال مجدد مستمری‌بگیران، بانک رفاه به عنوان بانک عامل 2هزار میلیارد تومان اعتبار در سراسر کشور و 35 میلیارد تومان برای استان تهران اختصاص داد که برای 80 درصد این رقم، طرح به بانک رفاه ارائه شد.

وی تاکید کرد: تا سال گذشته صاحبان بنگاه‌های زود بازده می‌توانستند برای خرید ملک نیز تسهیلات بگیرند، اما در سال جاری برای خرید ملک به این افراد هیچ مبلغی پرداخت نمی‌شود.

وی گفت: در استان تهران 60 واحد از واحدهای پایدار، دایر و با اشتغال فعال که بدهی معوق به نظام بانکی دارند، در قالب 12 پرونده مجزا به کمیته سه نفره وزارت کار، استانداری و وزارت صنایع برای بررسی ارائه شده است.

حاجی قاسمی اظهار کرد: با توافق مشترک مسئولان وزارت کار و برخی دستگاه‌ها از قبیل کمیته امداد، سازمان صنایع دستی، سازمان بهزیستی، شرکت سهامی‌فرش ایران و... برای خود اشتغالی و صنایع کوچک و خرد نیز تسهیلاتی ارائه شده است.

این در حالی است که بنا به گفته وزیر کار، فشارهای ناشی از اشتغال نسبت به سال گذشته کاهش یافته که این اتفاق به دلیل عملکرد بنگاه‌های زود بازده است.

سید محمد جهرمی، از ضرورت مستند سازی تمامی  اقدامات نظارتی در استان‌ها خبر داد و گفت: به علاوه اعمال نظارت جدی‌تر بر نحوه هزینه شدن تسهیلات داده شده به طرح‌ها نیز با جدیت در حال پیگیری است.

کد خبر 31014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز