همشهری آنلاین: بر اساس تازه ترین گزارش منابع خبری از دو انفجار مهیب آنکارا پایتخت ترکیه، دست‌کم ۸۶ نفر کشته و ۱۸۶ نفر مجروح شده‌اند. دولت ترکیه نیز اعلام کرد که این انفجارها حمله‌ای تروریستی بوده است.

تازه ترین خبر از تلفات انفجارهای آنکارا؛ ۸۶ کشته و ۱۸۶ مجروح

 به گزارش دويچه وله به نقل از خبرگزاری رویترز، انفجارها مهيب روز شنبه در مرکز آنکارا و در نزدیکی ایستگاه قطار مرکزی رخ داده است.

وزارت بهداشت ترکیه شمار کشته‌شدگان را تا کنون دست‌کم ۸۶نفر اعلام کرده است. مقامات این وزارت‌خانه می‌گویند، ۱۸۶ نفر هم زخمی شده‌اند.

هنوز دلیل این انفجارها روشن نیست. این دو انفجار با فاصله زمانی کمی از یکدیگر به وقوع پیوسته‌اند. انفجار نخست در ساعت ۱۰ صبح (به‌وقت محلی) رخ داده است.

"سی‌ان‌ان" در گزارش خود خبر داده که انفجارها پیش از شروع یک تجمع اعتراضی به‌وقوع پیوسته است. این تجمع قرار بود در آنکارا در اعتراض به اختلافات و درگیری‌های خونین میان شورشیان کرد و ارتش ترکیه برگزار شود.

در توئیتر نیز عکس‌های دلخراشی از این حادثه منتشر شده است. این تصاویر کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه را در خیابان‌های آنکارا نشان می‌دهند.

دولت ترکیه در نخستین واکنش نسبت به این حادثه گفت که این دو انفجار حمله‌ای تروریستی بوده است. هنوز هیچ گروه یا فردی مسئولیت این دو انفجار را بر عهده نگرفته است.

کد خبر 309998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha