یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمد داوداوغلو در پنجمین کنگره حزب عدالت و توسعه بعنوان رهبر این حزب برگزیده شد؛ همزمان ۳۱ تن از اعضای کادر مرکزی ۵۰ نفره این حزب در جریان یک تغییر وسیع ، جای خود را به افراد جدید دادند.

تغییرات وسیع در کادر مرکزی حزب عدالت و توسعه ترکیه

به گزارش ايرنا،کادرهای جدید که جایگزین افراد تغییر یافته شده اند، عمدتا از نزدیکان طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه هستند که جای افراد نزدیک به عبدالله گل رییس جمهور سابق ترکیه را گرفته اند.

ببر اساس اين گزارش حتی یک فرد نزدیک به عبدالله گل نیز در کادر مرکزی و اجرایی حزب عدالت و توسعه باقی نمانده است و افرادی همانند بلند آرینچ، علی باباجان، محمد شیمشک، بشیر آتالای، سعدالله ارگون، حسین چلیک، هالوک ایپک که سیاستهای اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی حزب در سالهای گذشته از سوی آنان تدوین می شد ، جای خود را به افراد جدید داده اند.

رسانه های ترکیه روز گذشته از اختلاف نظر بین طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و احمد داوداووغلو رهبر حزب عدالت و توسعه در تدوین اسامی موجود برای کادر رهبری حزب سخن گفته و ادعا کرده بودند که بینالی ییلدریم مشاور نزدیک اردوغان تهدید کرده که به عنوان نامزد رهبری در کنگره شرکت خواهد کرد.

به ادعای رسانه های ترکیه داوداوغلو در پی این تهدید از مواضع خود عدول و اسامی مورد نظر اردوغان برای کادر رهبری حزب را قبول کرده است.

پنجمین کنگره عمومی حزب عدالت و توسعه روز شنبه انجام شد.در این کنگره داوداوغلو به عنوان رهبر حزب برگزیده شد و کادر مرکزی حزب که ستون فقرات حزب را تشکیل می دهد نیز انتخاب شد.

حزب عدالت و توسعه از سال 2002 میلادی تاکنون بطور مستمر اداره امور ترکیه را عهده دار است.

کد خبر 307091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha