دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اتحادیه اروپا را متهم کرد باوجود قرار دادن نام حزب کارگران کردستان در فهرست سازمان های تروریستی ، همواره این گروه تروریستی را تحمل و با آن مدارا کرده و روسیه و ایران را نیز به خاطر حمایت از سوریه مسئول بحران آوارگان در اروپا دانست.

رجب طيب اردوغان در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بیان این مطلب اعلام کرد :‌«‌ اتحادیه اروپا که پ ک ک را سازمانی تروریستی قلمداد می‌کند، متاسفانه با این گروه کنار آمده است و اعضای این گروه در کشورهای اروپایی پناه می‌گیرند و حتی گاهی مقام‌هاي اروپایی به رهبران پ ک ک فرصت نمایش قدرت می‌دهند. »‌

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: کشورهای غربی همواره ترکیه را در مبارزه با تروریسم تنها گذارده‌اند ولی با این همه آنکارا به مبارزه خود بر ضد پ ک ک تا آخر و تا زمانی که تهدیدهاي تروریستی این گروه در ترکیه به قوت خود باقیست، ادامه می‌دهد.

اردوغان در عین حال تصریح کرد: ترکیه در عزم خود برای مبارزه با داعش در چارچوب ائتلاف بین‌المللی راسخ است و این گروه را تهدیدی ثانویه بر ضد این کشور می‌داند.

 به گزارش واحد مركزي خبر،رئیس‌جمهور ترکیه همچنین طرفداران رژیم سوریه، یعنی ایران و روسیه را مسئول بروز بحران آوارگان در اروپا معرفی کرد. 

اردوغان گفت: « این کشورها هرگز به دنبال میانجی‌گری در اوضاع سوریه نیستند ، آنها همواره از بشار اسد حمایت کرده‌اند . آنها هرگز به این موضوع که چگونه باید این رهبر ظالم را از قدرت ساقط کرد فکر نمی‌کنند.»‌

اروغان تصریح کرد: «کارهایی است که ایران و روسیه باید انجام دهند. آنها کشورهای حامی سوریه هستند. من این موضوع را به طور علنی اعلام می کنم زیرا قبلا در این خصوص با آنها (رهبران روسیه و ایران) صحبت کرده‌ام. چاره ای جز گفتن این مطلب ندارم زیرا ناراحت هستم. ایران و روسیه سلاح و پول در اختیار بشار اسد قرار می‌دهند و از رژیم سوریه حمایت می‌کنند. همه تلاش های آنها در جهت حذف مخالفان (سوری)‌ قرار دارد.»‌

به گزارش خبرگزاری آناتولی ،اردوغان همچنین ادعا کرد داعش با رژیم سوریه منسجم عمل می‌کند و در حال حاضر بزرگ‌ترین حامی این گروه است و آنهایی که نهایت تلاش خود را برای بقای این رژیم به کار گرفته‌اند ،مسئول بروز این فجایع هستند.

کد خبر 306355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha