همشهری آنلاین: وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات کشورمان درباره سخنان اردوغان گفت: از این اظهارات شگفت‌زده شده‌ایم.

فارس نوشت: تانژو بیلگیچ (Tanju Bilgiç) سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به پاسخ مقامات و وزارت خارجه کشورمان نسبت به اظهارات اردوغان گفت: از این اظهارات شگفت زده شده‌ایم.

وی با بیان اینکه آقای اردوغان و آقای روحانی روسای جمهور ایران و ترکیه با یکدیگر به صورت تلفنی صحبت کرده‌اند که این مکالمه ضبط شده و موجود می‌باشد، گفت: از سخنان اخیر مقامات ایرانی و نیز وزارت خارجه ایران تعجب می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین افزوده که ما به اندازه و متناسب حرف می‌زنیم و پنهان کردن این حرفها از مردم ایران و نیز تحریف سخنان اردوغان اخلاقی نیست.

11 آذر ماه بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اظهار داشت: با رئیس‌جمهور ایران صحبت کردم و هشدار دادم که شما در برخی اشتباهات [در خصوص اتهامات روسیه به ترکیه] شرکت دارید. بعد از این بود که چنین افترائاتی از ادبیات مسئولان ایران و برخی منابع خبری حذف شد.

حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در در واکنش به این اظهارات، ضمن دعوت از کشورهای همسایه به رعایت نزاکت و احترام متقابل در روابط و پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی، اعلام کرد: ادامه پی گیری سیاست‌ها و اتخاذ مواضعی که خواسته یا ناخواسته منجر به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق شده، تنها به تشدید بحران جاری در منطقه و افزایش مشکلات کشورهایی منجر می‌شود که به اجرای چنین سیاست‌هایی ادامه می‌دهند.

کد خبر 316204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha