چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس تصمیم دولت ترکیه، امسال ، تعطیلات عید سعید قربان در این کشور ۹ روز اعلام شد.

 تعطیلات عید قربان در ترکیه ۹ روز اعلام شد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های ترکیه ، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه بخشنامه مربوط به تعطیلات عید قربان امسال را امضا کرد.

بر اساس این بخشنامه دولت با صدور مجوز دو و نیم روز تعطیلی وسط هفته و با احتساب تعطبلات آخر هفته تعطیلات عید قربان امسال را 9 روز اعلام کرد.

پیشتر صاحبان شرکتهای مسافرتی و جهانگردی به دولت پیشنهاد داده بودند که برای زمینه سازی مسافرتهای داخلی و خارجی و رونق گردشگری تعطیلات عید قربان را افزایش دهد.

کشور اسلامی ترکیه یکی از کشورهایی است که عید قربان را باشکوه هر چه تمام تر برگزار می کند.

در ترکیه هر مسلمانی که استطاعت مالی دارد اقدام به ذبح قربانی می کند.

یکی از ویژگی های اعیاد فطر و قربان در ترکیه تعطیل رسمی سه روزه این اعیاد است که در صورت مصادف شدن به ایام کاری هفته، دولت این کشور با احتساب تعطیلی رسمی روزهای شنبه و یکشنبه و ارفاق یکی دو روز کاری، 9 روز تعطیل اعلام می کند ، امسال نیز در ترکیه به همین علت 9 روز تعطیلات عید قربان اعلام شده است.

در همین راستا مردم مسلمان ترکیه نیز با بهره گیری از این تعطیلات اقدام به سفر و دیدار اقوام و دوستان دور و نزدیک می کنند.

شرکت های مسافربری زمینی و هوایی و خطوط راه آهن مملو از افرادی است که به قصد خرید بلیط برای مسافرت به این شرکت ها هجوم آورده اند.

از سوی دیگر علاقه وافر مردم مسلمان ترکیه به ذبح قربانی در این عید اسلامی، عید قربان را تبدیل به یکی از زمینه های فعالیت اقتصادی در این کشور کرده است.

تولید کنندگان دام، صنعت توریسم داخلی، شبکه حمل و نقل مسافری و دیگر بخش های مختلف اقتصادی ترکیه با فرارسیدن عید قربان تحرک زیادی پیدا می کنند.

کد خبر 307523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha