دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاهدان عینی روز دوشبه اعلام کردند درگیری‌ها در چند منطقه استان دیاربکر ترکیه از جمله یکی از مناطق شهر دیاربکر که دیروز در آن حکومت نظامی اعلام شد، ادامه پیدا کرده است.

ادامه درگیری در شهر دیاربکر ترکیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود آنکه منطقه سور در شهر دیاربکر ترکیه همچنان تحت حکومت نظامی است نیروهای پلیس این کشور در یکی دیگر از مناطق این شهر تدابیر امنیتی شدیدی را برقرار کردند.

این اتفاق پس از آن افتاد که یکشنبه شب گروه‌های جوانان معترض در این منطقه دست به اعتراض زدند و نیروهای پلیس نیز به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

دفتر فرماندار دیاربکر اعلام کرد: حکومت نظامی 24 ساعته در یکی از مناطق این شهر به دلیل حملات به ساختمان‌های دولتی و عملیات‌های خرابکاری شبه نظامیان پ.ک.ک همچنان پا برجا است.

منابع امنیتی گفتند: روز یکشنبه در درگیری‌های منطقه هفت افسر پلیس زخمی شدند. پلیس ترکیه در ورودی این منطقه تاریخی شهر دیاربکر خودروهای زرهی مستقر کرده است و برخی از مردم محلی به دلیل ناآرامی‌ها این منطقه از شهر را ترک کردند.

روز یکشنبه شبه نظامیان پ.ک.ک در استان شرناک در حمله‌ای با یک خوردوی بمب گذاری شده علیه یک ایست بازرسی دو افسر پلیس را کشتند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که درگیری‌ها با شبه نظام پ.ک.ک را تا زمانی که هیچ تروریستی باقی نماند ادامه خواهد داد.

این در حالی است که ترکیه خود را آماده برگزاری انتخابات پارلمانی در اول نوامبر می‌کند.

کد خبر 307245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha