مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوربان لندال منشی کمیته نوبل در بخش فیزیولوژی یا پزشکی صد و ششمین برنده نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را در کنفرانس خبری در استکهلم سوئد اعلام کرد.

نوبل پزشکی

براساس گزارش وب‌سايت نوبل، جایزه پزشکی نوبل امسال به انتخاب بنیاد نوبل به صورت مشترك به ويليام كمپبل، ساتوشي اومارو و يويو‌ تو اختصاص يافت. 

کمیته نوبل نيمي از جايزه نوبل فيزيولوژي يا پزشكي امسال را به خاطر كشف درماني نوين عليه عفونت‌هاي ناشي از انگل‌هاي روده به ويليام كمپبل از دانشگاه درو در نيوجرسي و ساتوشي اومارو از دانشگاه كيتاساتو اهدا خواهد كرد و نيمه ديگر آن به صورت كامل در اختيار يويو تو رئيس آكادمي طب سنتي چين به خاطر ابداع درماني جديد براي بيماري مالاريا قرار خواهد گرفت. 

اين صد و ششمين جايزه نوبل فيزيولوژي يا پزشكي است كه اهدا شده‌است كه از اين ميان 38 نوبل به صورت انفرادي اهدا شده‌است. 12 نوبل به زنان اختصاص يافته و جوانترين برنده نوبل در اين بخش نيز فردريك بنتينگ 32 ساله بوده كه در سال 1923 موفق به دريافت اين جايزه معتبر علمي شده‌است. در مقابل مسن‌ترين برنده نوبل پزشكي و فيزيولوژي پيتون راس نام دارد كه در سال 1966 در سن 87 سالگي موفق به دريافت اين جايزه شد. ميانگين سني برندگان نوبل پزشكي يا فيزيولوژي نيز 58 سال اعلام شده‌است.

سال گذشته نيز جان.او.كيفه و مي‌بريت موزر و ادوارد موزل به خاطر كشف سلول‌هاي سازنده سيستم موقعيت‌ياب موفق شدند نوبل پزشكي را از آن خود سازند.

برندگان رشته های فیزیک، شيمي، صلح، اقتصاد و ادبيات نوبل نيز در طول این هفته و هفته آينده اعلام خواهند شد. ارزش هریک از جوایز نوبل، هشت میلیون کرون سوئد برابر با یک میلیون و دویست هزار دلار است و در ميان برندگان تقسيم مي‌شود.

کد خبر 309473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha