همشهری آنلاین: ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که پس از افشاگری علیه این سازمان و خطر بازداشت، مجبور به پناهندگی در روسیه شده است، از اجرای برنامه گسترده جاسوسی اینترنتی سازمان های امنیتی انگلیس از شهروندان این کشور پرده برداشت.

 اسنودن از جاسوسی یکپارچه انگلیس از کاربران اینترنت پرده برداشت

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز سه شنبه گزارش داد: اسنودن فاش کرده است که مرکز ارتباطات دولتی انگلیس سال 2009 برنامه محرمانه «کارما پلیس» برای جمع آوری و بررسی اطلاعات شخصی کاربران اینترنت را راه اندازی و اجرا کرده است.

وی افزود: براساس نتیجه گیری های اجرای این برنامه محرمانه توسط سازمان جاسوسی انگلیس (ام ای 6)، تمایلات تمامی کاربران اینترنت از جمله اخبار مورد علاقه در سایت ها، رادیوها و فعالیت در شبکه های مجازی مشخص و در پرونده های رایانه ای هر فرد ثبت و ضبط می شود که می تواند مورد سواستفاده قرار گیرد.

به گفته اسنودن، توجیه مقام های امنیتی انگلیس برای کاربرد این نرم افزار، شناسایی فعالیت های مشکوک کاربران است در صورتی که اطلاعات حاصل از آن می تواند مورد سواستفاده قرار گیرد.

وی اعلام کرد: برنام جاسوسی ملی در انگلیس مخفیانه و بدون هیچ گونه نظارت جدی برای حفظ حریم خصوصی افراد و پیگیرهای قضایی با شرکت های طرف قرار داد اجرا می شود.
کارمند سابق سیا به همکاری انگلیس و آمریکا در اجرای این برنامه ها اشاره کرد و ادامه داد: شاهدیم که این اقدامات حتی اگر با بهترین مقاصد اجرا شود، به کشورها ضربه می زند.

کد خبر 308885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha