همشهری‌آنلاین: فیلیپ هاموند ،وزیر امور خارجه انگلیس گفت کلید پایان دادن به این جنگ داخلی ایجاد صلح در کشور است حتی اگر بدین معنی باشد که اسد در قدرت بماند.

وزیر خارجه انگلیس افزود:"اگر هزینه‌ای که باید برای استقرار صلح در سوریه پرداخت شود این خواهد بود که اسد برای دوره‌ای در قدرت بماند آیا واقعا برای من مهم است که این دوره سه روز باشد یا سه هفته یا سه سال یا حتی بیشتر؟ فکر نمی‌کنم این چنین باشد."

فيليپ هاموند اما خاطرنشان کرد برای وقوع چنین انتقالی اسد باید متعهد شود که در هیچ یک از انتخابات آتی شرکت نخواهد کرد و از کنترل سازمان امنیتی سوریه دست می‌کشد.

این سیاستمدار انگلیسی گفت:روسیه با استفاده از نفوذ ارتش خود طی حمله‌هايش به داعش برای حفظ رئیس‌جمهور سوریه وارد جنگ "نامتناسب کلاسیک" شده است.

 روسیه هفته گذشته حمله‌هاي خود در سوریه را آغاز کرد، حمله‌هايي که دخالت خارجی را در این جنگ داخلی به شدت افزایش داده و از سوی غرب به عنوان تلاشی براي حفظ بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش ایسنابه نقل از خبرگزاری رویترز،در همین حال فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس طی مصاحبه‌ای در این باره گفت: به نظر می‌رسد حضور نظامی روسیه در سوریه جنگ نامتناسب و کلاسیک روسی است که طی آن شما پروپاگاندای گسترده‌ای دارید که می‌گوید شما یک کار انجام می‌دهید در حالی که در حقیقت شما چیزی کاملا متفاوت انجام می‌دهید و وقتی شما را به چالش می‌کشند به راحتی آن را رد می‌کنید.

هاموند ادامه داد انگلیس مذاکراتی با روسیه در این باره داشته است اما همواره پاسخی یکسان دریافت کرده مبنی بر این‌که مسکو به مواضع داعش در سوریه حمله می‌کند.

او خاطرنشان کرد: زمانی که سعی می‌کنید با روس‌ها مذاکره کنید آنها تنها مواضع خود را تکرار می‌کنند که اتفاقا مواضع ایران هم هست و این باورنکردنی است.

وزیر خارجه انگلیس سپس به نقش اسد در آینده‌ سوریه پرداخت و گفت: انگلیس به شفافیت قاطعانه‌ای در این باره نیاز دارد که اسد بخشی از آینده سوریه نخواهد بود و از نظر ما پیشنهادهاي ایران و روسیه مبنی بر این‌که با برگزاری انتخابات در دمشق می‌توان به درگیری‌ها خاتمه داد مهمل است.

هاموند در ادامه اظهاراتش با تاکید بر این‌که سوریه میلیون‌ها مایل با امکان برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه فاصله دارد، عنوان کرد: در کشوری که 250 هزار تن کشته و 12 میلیون دیگر آواره شده‌اند و نیمی از آنها خارج از کشور به سر می‌برند چگونه می‌توان درباره انتخابات آزاد و عادلانه سخن گفت؟

فيليپ هاموند طی سخنانش هم چنین از روسیه به عنوان تهدیدی علیه سیستم بین‌المللی یاد کرد که امنیت انگلیس به آن وابسته است و به هیچ یک از قواعد دیپلماتیک احترام نمی‌گذارد.

هاموند ضمن درخواست از روسیه برای بازگشت به سیستم بین‌المللی عنوان کرد: ما فقط به روسیه‌ای نیاز داریم که بپذیرد قوانینی در این سیستم وجود دارد و نمی‌تواند هر بار که به خواسته‌اش نرسید اسباب بازی‌اش را از کالسکه‌اش در بیاورد و دست به اقدام نظامی بزند!

کد خبر 309595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha