چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه های مدنی طرفدار مردم فلسطین و ضد جنگ انگلیس پیش از ظهر چهارشنبه در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس، اقدام به برگزاری تظاهرات در قلب لندن کردند.

 برگزاری تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در قلب لندن لندن - ایرنا - گروه های مدنی طرفدار مردم فلسطین و

به گزارش ایرنا، در این تظاهرات گسترده که در مقابل ساختمان نخست وزیری انگلیس(داونینگ استریت) صورت می گیرد، شمار زیادی از مردم این کشور حضور دارند.

تظاهرات کنندگان که پلاکاردهای که بر روی آنها شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین، محکومیت جنایت غزه و درخواست برای دستگیری نتانیاهو نوشته شده است، شعار آزادی فلسطین را سر می دهند.

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که قرار است بنیامین نتانیاهو و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در داونینگ استریت دیدار داشته باشند.

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس که پس از گذشت یک سال از حملات ددمنشانه این رژیم به غزه صورت گیرد، با مخالف گسترده گروه های مدنی و طرفدار مردم فلسطین مواجه شده است.

گروه های زیادی از جمله کمپین همبستگی با مردم فلسطین از مردم انگلیس دعوت کرده بودند در تظاهرات اعتراضی علیه ورود نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن در مقابل ساختمان نخست وزیری در مرکز لندن شرکت کنند.

کمپین همبستگی با مردم فلسطین در بیانیه ای تصریح کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به علت جنایات جنگی، مطابق قوانین بین الملل باید بازداشت و محاکمه شود، در انگلیس، از طرف مردم مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

کمپین همبستگی با مردم فلسطین تصریح کرد: این شرم آور است که دولت انگلیس از فردی استقبال می کند که مسوول قتل و عام هزاران فلسطینی در غزه در تابستان سال گذشته است.

در همین حال شمار زیادی از مردم انگلیس با امضای توماری از دولت این کشور خواسته اند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در زمان ورودش به لندن، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در غزه دستگیر شود.

تا  لحظه انتشار اين گزارش( روز چهارشنبه ) 107هزار 977 نفر این تومار را که بر روی تارنمای پارلمان و دولت انگلیس منتشرشده است، امضاء کرده اند و انتظار می رود که شمار این افراد بازهم افزایش یابد.

براساس رویه قانونی درصورتی که شمار امضاهای این از 100 هزار نفر بیش تر شود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام انگلیس به بحث گذاشته خواهد شد.

اگرچه دولت انگلیس در جوابیه ای به این درخواست با اشاره به دعوت این کشور از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به لندن گفته است: تحت قوانین بین المللی و انگلیس دیدار رهبران دولت های خارجی ازجمله نتانیاهو و نیز وزیران امور خارجه مصون از پیگرد قانونی بوده و نمی توان آنها را دستگیر یا حبس کرد.

در این جوابیه همچنین تصریح شده است: انگلیس یکی از دوستان بسیار نزدیک اسراییل است و از روابط دوجانبه عالی که طیف وسیعی را دربر می گیرد، بسیار خرسند هست.

کد خبر 306696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha