همشهری آنلاین: نظامیان صهیونیست بامداد روز دوشنبه نیز با یورش به مسجدالاقصی در بیت المقدس با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.

 ادامه یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، مقام های وزارت اوقاف در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که دهها نظامی صهیونیست صبح روز دوشنبه با حمله به مسجدالاقصی شروع به تیراندازی و شلیک نارنجک های صوتی کردند.

بر اساس این گزارش، حدود 15 تک تیرانداز صهیونیست نیز بر روی بام بخش جنوبی مسجدالاقصی و دیگر نظامیان صهیونیست نیز در حیاط اصلی این مکان مقدس مستقر شدند.

به گفته شاهدان عینی، نظامیان صهیونیست سپس درب های بخش جنوبی را بسته و نسبت به تخلیه نمازگزاران از محوطه اقدام کردند.

ساکنان محلی همچنین اعلام کردند که نظامیان صهیونیست همچنین با استفاده از دریل برخی از پنجره های مسجدالاقصی را از جای خود خارج کردند.

در طول این یورش صهیونیست ها، تنها سه ورودی به روی فلسطینیان باز بود و مسلمانان نماز صبح را در خارج از مسجدالاقصی به جا آوردند.

روز یکشنبه نیز نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند و به نمازگزاران فلسطینی حمله کردند.

افزایش حملات نظامیان صهیونیست، حضور شهرک نشینان افراطی در مسجدالاقصی و نیز تشدید محدودیت دسترسی فلسطینیان به این مکان مقدس هشدار صاحب نظران جهان اسلام را درباره تحقق توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به همراه داشته است.

رژیم صهیونیستی کرانه باختری و شرق بیت المقدس را در جریان جنگ خاورمیانه در سال 1967 اشغال کرد. تل آویو بعدها بخش قدیمی بیت المقدس را نیز ضمیمه مناطق اشغالی کرد و مدعی مرکزیت تمام بیت المقدس شد؛ اقدامی که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

مسجدالاقصی سومین مکان مقدس مسلمانان جهان محسوب می شود.

رژیم اشغالگر قدس در قراردادی با اردن موافقت کرد که غیر مسلمانان وارد حریم مسجدالاقصی نشوند و یهودیان تنها اجازه حضور در مقابل دیوار غربی این مسجد داشته باشند.

اما این رژیم، طبق رویه معمول و روحیه تجاوزگری، در مورد این توافقنامه نیز خلف وعده کرده و صهیونیست های افراطی با هدف تشدید تنش و تحریک مسلمانان با همراهی نظامیان صهیونیست به طور مرتب به حریم محوطه مسجدالاقصی یورش می برند.

  • درخواست وزرای خارجه عرب از شورای امنیت برای عمل به مسولیت خود در قبال مسجدالاقصی

در همين حال وزرای خارجه کشورهای عرب از شورای امنیت خواستند که در سایه تجاوزهای بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی به مسئولیت های خود در قبال آن عمل کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عربی، وزرای خارجه کشورهای عرب خاطر نشان کردند که هدف از تجاوزهای مکرر صهیونیست ها تغییر وضعیت میدانی است و این اقدامات تهدیدی برای موفقیت روند مذاکرات سازش به شمار می رود و باعث می شود که گزینه از سرگیری دهمین اجلاس فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل به قوت خود باقی باشد و در صورتی که تجاوزها به مسجدالاقصی متوقف نشود، این گزینه مورد استفاده قرار گیرد.

احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در نشست وزرای خارجه عرب که در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، اوضاع اراضی اشغالی فلسطین و تجاوزهای اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه مسجد الاقصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که وزرای خارجه عرب در جریان نشست خود از بیانیه تهیه شده توسط مصر و فلسطین درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمایت کردند؛ در این بیانیه تجاوزهای صهیونیست ها به قدس شرقی و به ویژه مسجدالاقصی محکوم شده است.

کد خبر 308746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha