همشهری آنلاین: لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در مراسم برافراشتن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

فابیوس

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل، فلسطین دو هفته پیش به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل مجوز برافراشتن پرچم خود را در مقر این سازمان دریافت کرد.

بر پایه این گزارش، فلسطینیان حدود صد تن از سران کشورهای دنیا را به این مراسم که قرار است 30 سپتامبر (چهارشنبه 8 مهر) و با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود، دعوت کرده‌اند.

فابیوس دیروز (شنبه 5 مهر) اعلام کرد: به نشانه حمایت مستمر (فرانسه) از راه حل دو کشور، در مراسم برافراشتن پرچم فلسطین شرکت می‌کنم.

وی همچنین یادآوری کرد که فرانسه به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد ابتکار برافراشتن پرچم فلسطین، رای موافق داده است. این امر در نگاه فلسطینیان مرحله‌ای تازه در رسمیت بین‌المللی کشورشان محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش، آمریکا، کانادا، استرالیا و رژیم صهیونیستی با محکوم کردن اقدامات نمادینی که تاثیری در پیشبرد روند صلح ندارند به این قطعنامه رای مخالف دادند. برخی از کشورها همچون انگلیس و آلمان نیز در رای گیری شرکت نکردند.

فابیوس همچنین بر ادامه یافتن تلاش‌های فرانسه برای از سرگیری مذاکرات صلح مورد حمایت کمیته چهارجانبه با مولفه‌ها و زمانبندی مشخص، تاکید کرد.

وی افزود: نمی‌توانیم اجازه دهیم که راه حل دو کشور در مقابل چشمانمان نابود شود. نباید با رها کردن این مساله خطر سوء‌استفاده داعش را پذیرفت.

فابیوس افزود: بر این مساله تاکید می‌کنم که ادامه یافتن سیاست دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در شهرکسازی ممکن نیست.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نشست کمیته چهارجانبه در مساله خاورمیانه را با حضور نمایندگان آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل برگزار خواهد کرد.

مصر، اردن و عربستان سعودی نیز به این نشست که در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود، دعوت شده‌اند.

کمیته چهارجانبه در سال 2002 میلادی برای میانجی‌گری در روند صلح خاورمیانه تشکیل شد اما تا امروز موفقیتی در این زمینه به دست نیاورده است.

کد خبر 308635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha