دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ربایندگان کارگران ترکیه‌ای شاغل بکار در بغداد پس از گذشت ۲۶ روز گروگان‌های خود را آزاد کردند.

 آزادی ۱۶ کارگر ترک در بغداد

به گزارش ایرنا، این گروه مسلح ناشناس (ربایندگان کارگران ترک) روز دوشنبه با انتشار ویدئویی در شبکه 'یوتیوب' 16 کارگر ترک را نشان داده در حالی که به نظر می رسد در شرایط جسمانی و روحی باثباتی به سر می برند.

این گروه مسلح که دستگاه های امنیتی عراق نسبت به آن بی اطلاع هستند، با تقدیم یک جلد قرآن و مبلغی پول و یک دست لباس نو به هریک از کارگران ربوده شده، آنها را رها کرد.

گروه مسلح یاد شده در دوم سپتامبر گذشته(11 شهریور) 18 کارگر تبعه ترکیه را که مشغول کار در یک ورزشگاه تازه ساخت در منطقه حبیبیه در جنوب شرق بغداد بودند، ربود و پس از مدتی، دو تن از ربوده شدگان را آزاد کرد.

این گروه مسلح در ابتدای عملیات ربودن کارگران ترک در یک نوار ویدئویی آزادسازی اتباع ترک را منوط به توقف عبور افراد مسلح از ترکیه به داخل عراق و همچنین توقف حملات گروه های مسلح علیه دو روستای 'کفریا' و 'فوعه' در سوریه کرده بود.

گروه مسلح یادشده در برش ویدئویی جدید اعلام کرده که باتوجه به پاسخگویی دولت ترکیه به درخواست آنان و صدور دستورات لازم آنکارا به گروه مسلح 'جیش الفتح' در سوریه مبنی بر توقف حملات نظامی علیه مناطق 'کفریا' و 'فوعه' اقدام به آزاد سازی کارگران ترک کرده است.

یکی از کارگران تبعه ترکیه در این ویدئو از گروه مسلحی که اقدام به ربودن آنها کرده به خاطر رفتار انسانی با آنها تقدیر کرده و گفته است که آنان طی این مدت به اسارت گرفته نشده بودند بلکه در بازداشت این گروه بوده اند.

در برش ویدئویی همچنین دیده می شود که یک فرد نقابدار از گروه مسلح ناشناس، به اتباع ترک یک جلد کلام الله و مبلغی پول می دهد و در برش دیگر دیده می شوند که یک دست لباس نو به آنها تقدیم شده است.

هنوز دستگاه های امنیتی عراق در خصوص گروه مسلح یادشده و محل بازداشت ربوده شدگان گزارشی منتشر نکرده است.

کد خبر 308744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha