یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صد و ششمین شماره فصلنامه نگاه نو با مطالبی درباره تاریخ و فرهنگ و سیاست و اجتماع بر پیشخوان مطبوعات و کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین در سرمقاله‌ این شماره علی میرزایی(سردبیر و مدیرمسئول نگاه نو) سرمقاله‌ای با عنوان «آوارگی، مهاجرت، برآیند استبداد و فقر» نوشته است و در ادامه نامه‌های خوانندگان و پاسخ‌های سردبیر و دیگر نویسندگان آمده است.

در بخش ایران امروز دو مطلب آمده است. نخست گفت وگوی محمدعلی آتش برگ با سعید محمودی درباره برجام و تجزیه‌ و تحلیل این رخداد مهم عرصه سیاست و سپس یادداشتی از علی میرزایی با عنوان زندگی شیرین است.

بخش ویژه این شماره به تاریخ اختصاص داد که در آن عناوین زیر آمده است:

چگونه رخدادهای ویژه تاریخی پارادایم تاریخ‌نگاری را عوض می‌کنند  نوشته علیرضا مناف‌زاده.

عباس اقبال و سرآغاز تاریخ‌نگاری مدرن در ایران نوشته نادر انتخابی.

زایش تاریخ‌نگاری کردو کردستان نوشته احسان هوشمند.

جایگاه ناسیونالیسم در اندیشه میرزا فتحعلی آخوندزاده نوشته آرمان نهچیری.

در بخش مقاله‌ها نوشته‌ای از خسرو ناقد با عنوان اعلامیه جهانی تکالیف بشر، مقاله‌ای دیگر با عنوان اعلامیه جهانی تکالیف و مسئولیت‌های بشر(سازمان ملل متحد، سپیده ذاکری)آمده است.

در این بخش همچنین مقالات «انسان دشواری وظیفه است» نوشته خسرو باقری،«‌آموزش برای صلح» از رامین جهانبگلو و «داستایفسکی،کافکا و مسئله گناه» نوشته سعید رضوانی منتشر شده است.

در ادامه نیز در بخش شعر و داستان مطالبی در قالب ترجمه اشعار وداستان کوتاه از دکتر حسین معصومی همدانی،نرگس انتخابی پرویز دوایی و سپیده حاتمی آمده است.

در بخش اسناد یادگار نوشتی از عباس اقبال از سوی نادر مطلبی کاشانی امده است.

معرفی چند کتاب و نیز نبض امروز ( کاریکاتور حسن کریم زاده) از بخش‌های دیگر این نشریه فرهنگی است.

به یاد دکتر مظفر بختیار که خدمتگزار فرهنگ ایران بود(محمد دهقانی)، به یاد دکتر اف( امیلی امرایی)، بیست سالگی جهان کتاب(مرتضی هاشمی پور) از دیگر مطالبی است که در شماره ۱۰۶ فصلنامه نگاه نو منتشر شده است.

کد خبر 308637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha