مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تدوین طرح جامع سیلاب پایتخت خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو آماده شده است.

بیش‌ترین پتانسیل خطرپذیری دریایی کشور ورود آلودگی‌های شهری است

به گزارش مهر، احمد صادقی با بیان اینکه طرح جامع سیلاب پایتخت تدوین شده و برای شهرداری ارسال شده است گفت: این طرح مجددا برگشت داده شد تا به برخی از سوالات پاسخ دهد و در حال حاضر توسط مشاور در حال تکمیل است و به زودی به شورا ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح حرایم رودخانه‌ها مشخص شده و ضوابط ساخت و ساز نیز در آن پیش بینی شده است. همچنین آزادسازی حریم و سیستم هشدار سریع سیل نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.

صادقی با بیان اینکه در طرح جامع سیلاب تکلیف دستگاه های مرتبط مشخص شده است گفت: این طرح طرح جامع و کاملی است و می‌تواند بحث سیلاب های شهر تهران را به خوبی مدیریت کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به پرسشی درخصوص ساماندهی روددره‌های پایتخت از جمله بوستان نهج البلاغه در زمان بارندگی های شدید گفت: در طرح جامع بحث ساماندهی روددره ها نیز پیش بینی شده است و سیستم‌های هشدار سریع سیلاب راه اندازی می شود و مکان به سرعت تخلیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همیشه بحث احیای مسیرهای رودخانه‌ای در شهر وجود دارد اما باید برای آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شود گفت: باید مشخص شود آیا با سنگ فرش کردن امکان نفوذ پذیری آب در این محدوده ها از بین می‌رود. به نظر من این نوع اظهارنظر ها نیاز به کار کارشناسی دارد.

صادقی با بیان اینکه ۲۲۷ کیلومتر حریم رودخانه در شهر تهران مشخص شده که در نقشه‌های طرح تفصیلی پایتخت نیز اعمال شده است گفت: این حریم ها توسط آب منطقه‌ای مشخص شده و طی چند دهه گذشته در این حریم ها ساخت و ساز شده است که در طرح جامع تملک و آزادسازی آنها پیش بینی شده و در صورت تصویب طرح جامع سیلاب در شورا بودجه برای آزادسازی پیش بینی خواهد شد.

کد خبر 308592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha