همشهری آنلاین: منابع روسی از آغاز آموزش نظامی ۹۵ هزار نیرو از یگان‌های ویژه روسیه برای انجام حملات علیه داعش در سوریه خبر دادند.

آموزش ۹۵ هزار نیروی ویژه روسی برای حمله به داعش

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، منابع روسی اعلام کردند که این نیروها برای جنگ علیه داعش در سوریه آماده خواهند شد و طی هفته اول اکتبر آتی حدود 170 جنگنده و 700 خودرو زرهی در این عملیات شرکت خواهند کرد.

اخیرا تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه به مسئله مهم رسانه‌های غربی تبدیل شده است و حتی واشنگتن و چند کشور دیگر از این اقدام انتقاد و تاکید کردند که تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه موجب وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود هرچند که آمریکا اعلام کرده است که از مشارکت روسیه در ائتلاف ضد داعش استقبال می‌کند.

روسیه که از حامیان اصلی سوریه محسوب می‌شود با برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به عنوان پیش شرط مذاکرات صلح مخالف است اما برخی کشورهای عربی و غربی بر برکناری اسد تاکید دارند.

با این حال اخیرا آمریکا، فرانسه و چند کشور دیگر در حال تغییراتی در موضع خود نسبت به نظام سوریه هستند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا در گفتگویی تاکید کرد که برکناری بشار اسد لازم است اما لازم نیست که این اتفاق فورا بیفتند. لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز پس از کری در سخنانی اذعان کرد که سخن گفتن از کناره‌گیری بشار اسد به عنوان پیش شرط مذاکرات، بیهوده است. به نظر می‌رسد که این کشورها در حال پی بردن به حقیقت اوضاع در سوریه و خطر داعش هستند.

از طرفی دمشق همواره تاکید می‌کند که باید مبارزه با تروریسم اولویت هرگونه راهکاری برای بحران سوریه باشد. مسکو نیز معتقد است که از بین بردن داعش در سوریه نه تنها موجب امنیت این کشور می شود بلکه موجب امنیت جهانی نیز می‌باشد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت این کشور در سوریه روز یکشنبه هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که یک خمپاره به اطراف سفارت روسیه در دمشق اصابت کرد اما صدماتی به دنبال نداشت.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: ما این حمله "جنایتکارانه" را به شدت محکوم می‌کنیم و انتظار داریم که جامعه جهانی و به ویژه طرف‌های منطقه‌ای موضع واضحی را در قبال این اقدام تروریستی اتخاذ کنند و مواضع خود را عملی کنند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: از منطقه "جوبر" سوریه خمپاره‌ای به سمت سفارت روسیه شلیک شده بود. این منطقه جایی است که افراد مسلح مخالف در آنجا مستقر هستند. این افراد عضو داعش نیستند اما طرف‌های خارجی از آن‌ها حمایت به عمل می‌آورند.

کد خبر 308167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha