همشهری‌آنلاین: آلمان در جست و جوی راهی برای پذیرش ۸۰۰ هزار پناهجویی است که انتظار می‌رود در سال جاری به این کشور برسند. احتمال می‌رود این پناهجویان در روستاهای رها شده اسکان داده شوند.

manheim village

هم اکنون شهرک‌های چادری برای اسکان مهاجران بنا شده است. 

یکی از مهاجران می‌گوید: 70 نفر در هر یک از چادرها می‌خوابند. ما از 20 یا 30 روز قبل در اینجا هستیم.اما با رسیدن پاییز مشکلات بسیاری آغاز می‌شود. چادرها گرم نیستند.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار،وزیر امور اجتماعی ایالت هسن آلمان در این باره می‌گوید: روشن است که اسکان مهاجران به زمان نیاز دارد. ما به محض آن‌که محل اسکان دائم را آماده کنیم این چادرها را جمع‌آوری خواهیم کرد.تمامی راه‌حل‌ها برای مقابله با این بحران در نظر گرفته شده است.روستای مانهایم که هم اکنون به عنوان شهرک سینمایی استفاده می شود در حال تخلیه است تا برای اسکان مهاجران آماده شود. 

یکی از ساکنان روستا می‌گوید: خانه‌هایی که به پناهجویان داده می‌شود در وضعیت مناسبی قرار دارد.با اسکان پناهجویان روستا ویران نمی‌شود.

ساکنان روستا از حضور پناهجویان خوشحال هستند. اسکان پناهجویان در روستاها هنوز یک برنامه رسمی نیست اما باید برای اسکان 800 هزار پناهجو اجرایی شود.

کد خبر 307726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha