همشهخری آنلاین: کاندیدای شهرداری کلن که یک روز پیش از برگزاری انتخابات در حمله با چاقو آسیب دیده بود، در انتخابات پیروز شد. هنریته رِکِر در هنگام اعلام نتایج به هوش نبود. گفته می‌شود ضارب سابقه ارتباط با گروه‌های نژادپرست را دارد.

نامزد چاقو خورده طرفدار پناهجویان شهردار کلن شد

به گزارش دويچه وله، خانم هنریته رکر، نامزد مستقل انتخابات شهرداری کلن، ۷/ ۵۲ درصد آرای انتخابات روز یکشنبه (۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر) را به دست آورد. او با این حساب نخستین زن شهردار چهارمین شهر بزرگ آلمان خواهد شد.

یک روز پیش از انتخابات و در جریان تبلیغات انتخاباتی مردی ۴۴ ساله با چاقو به خانم رکر حمله کرد. گفته می‌شود این حمله انگیزه‌های خارجی‌ستیزانه داشته است. هنریته رکر در سال‌های اخیر مسئول دایره اسکان پناهجویان در شهر کلن بوده است.

هنریته رکر در این حمله از ناحیه گردن آسیب دید و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. پزشکان پس از عمل جراحی تصمیم گرفتند او را خواب کنند (حالت سدیشن). پزشکان می‌گویند خانم رکر رو به بهبودی است. یک سخنگوی او هم اعلام کرد که این حقوقدان ۵۸ ساله در ساعات پیش رو کم کم به حالت هوشیاری کامل برگردانده خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست خانم رکر چه زمانی می‌تواند کار خود را آغاز کند.

  • تشکیل پرونده به اتهام اقدام به قتل

از سوی دیگر روز یکشنبه دستور پیگیری پرونده شخص ضارب به اتهام اقدام به قتل صادر شد. بنا بر گزارش پلیس و دادستانی، آزمایش‌های روانشناسی سلامت روانی مهاجم در هنگام ارتکاب جرم را تأیید می‌کنند.

پایگاه اینترنتی هفته‌نامه اشپیگل آلمان روز یکشنبه نوشته بود که ضارب در اوایل دهه ۱۹۹۰ با "حزب کارگران آزاد آلمان" (FAP) در ارتباط بوده است. این حزب به شدت افراط‌گرا بود و از اعضای آن فعالیت‌های نژادپرستانه خشونت‌آمیز هم سر می‌زد. وزارت کشور آلمان "حزب کارگران آزاد آلمان" را در سال ۱۹۹۵ به دلیل فعالیت‌های ناقض قانون اساسی غیرقانونی اعلام کرد.

شنبه شب و چند ساعت پس از حمله به هنریته رکر، روسای احزاب سیاسی در ایالت نورد راین-وست‌فالن (ایالتی در غرب آلمان که شهر کلن در آن قرار دارد) در اعتراض به این اقدام در مقابل ساختمان قدیمی شهرداری کلن زنجیره انسانی تشکیل دادند.

در برلین، پایتخت آلمان، هم مردم با روشن کردن شمع و تشکیل زنجیره‌ای انسانی به طول ۳۰ کیلومتر، اعتراض خود به خارجی‌ستیزی را به نمایش گذاشتند.

در سال جاری و همزمان با موج کنونی پناهجویی در آلمان، جرایم گروه‌های راست‌گرای افراطی به طور چشمگیری افزایش یافته است . از ابتدای سال جاری چندین ساختمان که قرار بوده به اقامتگاه پناهجویان تبدیل شوند، طعمه حریق شده‌اند. پلیس در بسیاری از موارد احتمال می‌دهد آتش‌سوزی عمدی بوده باشد.

کد خبر 310943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha