عضو جدید کمیته فنی فیفا در گفت‌وگو با همشهری از بازی آینده و آینده حرفه‌ای‌اش سخن می‌گوید:

بار دیگر سایپای دایی به ذوب‌آهن رسید. سایپا فصل گذشته در حالی که پس از 8 هفته ناکامی از مسیر قهرمانی خارج شده بود، با پیروزی 2 بر صفر مقابل ذوب‌آهن در فاصله 4 هفته به پایان به لیگ بازگشت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

به همین خاطر دایی با خوش‌بینی زیادی منتظر بازی روز جمعه در کرج با حریف جوان خود است تا قولش برای صدرنشینی دوباره سایپا را عملی کند.

 او اعتراف می‌کند پس از نخستین شکست فصل تا صبح نخوابیده چراکه هرگز تحمل شکست را ندارد. حدود یک ماه و نیم پیش بود که او با همین انگیزه خاص در مدت کوتاهی پس از آویختن کفش‌ها، دوباره پا به توپ شد و به جای شاگردانش گلزنی کرد.

در دیدار دوستانه سایپا و فجر سپاه تهران، نارنجی‌ها خیلی زود با 2 گل عقب افتادند و دایی که تحمل شکست را نداشت خود به زمین آمد و 2 گل زد.

علی دایی

 او دیگر نمی‌تواند در بازی‌های رسمی چنین به زمین بیاید اما امیدوار است بازیکنانش بخشی از او را درون زمین حمل کنند.


  • چه شناختی از ذوب‌آهن دارید؟

ذوب‌آهن را حریف دشواری می‌بینم. به نظر من آنها تا اینجا بازی‌های خوبی انجام داده‌اند. قدرت آنها در انرژی جوانی و تیم یکدستی‌ است که دارند.

  • از نظر شما جورجوویچ مربی قابلی است؟

همین که او توانسته تیمی به این جوانی را آماده کند، نشان می‌دهد که مربی خوبی است.

  • شما پس از پیروزی بر پاس همدان قول دادید که سایپا بار دیگر به صدر جدول باز می‌گردد.

بله، باز هم روی این مسئله تأکید می‌کنم. من پیش از بازی با پاس به پیروزی تیم‌مان اطمینان کامل داشتم و حالا هم با اطمینان این را می‌گویم.

  • اما به نظر می‌رسد سایپا مهره‌های کلیدی قهرمانی را در فصل نقل و انتقالات از دست داده است. حداقل مثل فصل گذشته تیم شما یک علی دایی دیگر نخریده است.

ما به جای خرید بازیکنان بزرگ به سراغ بازیکنان با استعداد رفتیم و خواهید دید که همین‌ها جای من و سایر بازیکنان جداشده را به خوبی پر می‌کنند. البته مشکل ما در فصل نقل و انتقالات کاهش بودجه‌مان بود. ولی این مسئله روی کار تأثیر نمی‌گذارد و تا پایان فصل ستاره‌های جدیدی از سایپا به فوتبال ایران معرفی می‌شوند.

  • فکر نمی‌کنید مصاف این هفته پرسپولیس – پیکان مثل 4 سال قبل باعث توقف پرسپولیس رؤیایی شود؟ به عنوان رقیب فعلی پرسپولیس از این موضوع استقبال نمی‌کنید؟

شرایط این پرسپولیس با زمانی که ما بازی می‌کردیم شباهتی ندارد. در آن زمان از بیرون برای ما حاشیه‌سازی می‌کردند و شرایط بسیار سختی برای ما به وجود آورده بودند. اما این پرسپولیس با مدیریت آقای کاشانی مجموعه خوبی را گرد آورده ضمن اینکه محیط اطراف تیم هم مساعد است. با توجه به این‌ها بعید می‌دانم این بار پرسپولیس شکست بخورد.

  • انگار هنوز هم پرسپولیسی هستید؟

همین‌طور است ولی با این وجود، ما رقیب پرسپولیس هستیم و از همین جا اعلام می‌کنم که منتظر باشید تا انتهای فصل، سایپا جای پرسپولیس را در صدر جدول بگیرد.

  • حتی قبل از اینکه از فوتبال خداحافظی کنید خیلی‌ها بر این باور بودند که شما گزینه‌‌ای مناسب برای آینده فدراسیون فوتبال هستید. آیا نمی‌خواهید دوره مربیگری را کوتاه کنید و وارد مدیریت فوتبال شوید.

خیر، در حال حاضر که هیچ چشم‌اندازی برای ورود به عرصه مدیریت ندارم چون با پشت میزنشینی میانه ندارم و می‌خواهم خودم در صحنه، فعال باشم. پس بعید است به این زودی فوتبال را کنار بگذارم.

از طرف دیگر من تجربه مدیریت در سطوح پایین‌تر را در کارهای تولیدی داشته‌ام ولی مدیریت باشگاه یا فدراسیون کار بسیار دشواری است که هنوز آمادگی‌اش را ندارم. خدا به هر فردی استعدادی داده است.

 استعداد و علاقه من هم در این است که در زمین فوتبال کار کنم و بچه‌های تیم‌مان را هدایت کنم. در هر صورت باید بگویم که من به ورزش وفادار می‌مانم.

کد خبر 30758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز