همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواستار واقع بینی آمریکا و سایر کشورهای غربی متحد این کشور در مبارزه با گروه تروریستی داعش شد.

 پوتین خواستار واقع بینی غرب در مبارزه با داعش شد

به گزارش ایرنا، پوتین روز سه شنبه گفت: باید در مبارزه با گروه تروریستی داعش، بلندپروازی های ژئوپلیتیک را کنار گذاشته و از اعمال معیارهای دوگانه در این زمینه خودداری کرد.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رییس جمهوری روسیه که در اجلاس سران پیمان امنیت جمعی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان سخن می گفت کشورهای غربی را از اعمال استانداردهای دوگانه و سیاست یک بام و دو هوا در مبارزه با داعش برحذر داشت.

وی افزود: عقل سلیم و احساس مسوولیت برای تامین امنیت منطقه ای و بین المللی، تشریک مساعی و همکاری نزدیک جامعه جهانی برای مقابله با این تهدیدات را طلب می کند.

رییس جمهوری روسیه همچنین برخی کشورهای غربی و کشورهای عربی را از استفاده از گروه های تروریستی برای دستیابی به منافع زودگذر و اهداف خود برحذر داشت و یادآورشد که تلاش برای نیل به چنین اهدافی ازجمله برای تغییر حکومت ها نامطلوب غیرقابل قبول است.

پوتین همچنین به غرب نسبت به عواقب چنین سیاستی در باره تروریست ها هشدار داد.

روسیه بارها کشورهای غربی و عربی را از اعمال سیاست های مداخله جویانه در کشورهای منطقه خاورمیانه به ویژه سوریه برحذر داشته است و مقام های روس این گونه سیاست ها را مخرب دانسته اند.

مقام های روس بارها اعلام کرده اند که داعش و سایر گروه های تروریستی که امروزه در خاورمیانه و به خصوص در عراق و سوریه فعالند، گروه هایی هستند که توسط غرب و همپیمانان منطقه ای آنها به وجود آمده اند و تا این اواخر نیز، این کشورها بدون پرده پوشی از آنها حمایت و آن ها را تقویت می کردند.

رییس جمهوری روسیه به تازگی خواستار تشکیل ائتلافی جهانی علیه افراط گرایی و تروریسم شد.

پوتین گفت که لازم است به معنای واقعی نوعی ائتلاف جهانی برای جنگ با تروریسم و افراط گرایی تشکیل شود و ما این ایده را با آمریکا و چند کشور دیگر مطرح کرده ایم.

کد خبر 307397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha