همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: جهان در حال گذر از یک مرحله تاریخی است و منطقه ما در جنوب غرب آسیا در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته و ملت و کشور عزیزمان ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند.

سیدیحیی صفوی

به گزارش ایرنا از دفتر دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در آیین افتتاحیه نشست مشترک کمیته برنامه ریزی علوم جغرافیایی وزارت علوم و کمیسیون های مربوطه، به ارائه تحلیلی از تغییر و تحولات امنیتی محیط پیرامونی ایران پرداخت و افزود: سرعت تغییر و تحولات چشمگیر اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی پرشتاب شده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این تحولات جهانی به لحاظ کیفی، ما را به دورانی متفاوت از گذشته وارد ساخته و امیدواری هایی که در جهت ایجاد نظم نوین جهانی با رهبری آمریکا پدید آمده بود دوام چندانی نیافت و این امیدواری ها جای خود را به پدیده ای داد که به کنایه آن را «بی نظمی نوین جهانی» می نامند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری توضیح داد: این بی نظمی جهانی طی 14 سال گذشته در چهار حوزه از شش حوزه ژئوپلتیکی مجاور ایران، تبدیل به جنگ و ناامنی گسترده شده است.

صفوی همچنین به تشریح حوزه های ژئوپلتیکی مجاور ایران پرداخت و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تاثیرگذاری اساتید در توسعه کشور گفت: اساتید علوم جغرافیایی سعی و تلاش کنند تا حوزه تأثیرگذاری خود را از محیط دانشگاه در آموزش و پژوهش به حوزه های تأثیرگذاری استانی، ملی و فراملی گسترش دهند.

عضو کمیته برنامه ریزی علوم جغرافیایی وزارت علوم افزود: اولویت تأثیرگذاری شما اساتید در بعد استانی حتی شهرستانی و ملی در تنظیم سند برنامه ششم کشور در سال 99 - 95 است. شما پیشقدم شوید و بروید پیش مسوولان استان و همچنین حل قسمتی از مشکلات شهر - شهرستان و استان خودتان از مسائل زیست محیطی گرفته تا برنامه ریزی شهری را عهده دار شوید.

وی با اشاره به اهمیت آمایش سرزمینی گفت: از شما اساتید استدعا دارم در موضوع به مسایل آمایش و امنیت مرزهای آبی و خاکی ایران وارد شوید و در حوزه علوم جغرافیایی و گردشگری به کمک مسوولان بیایید.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: ایران نهمین کشوری است که دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و دیگر جاذبه هاست، برای آمایش زیرساخت های ایران در برنامه ششم مثلاً حمل ونقل ریلی، جاده ای و هوایی، شما اساتید برای مشاوره دادن بهترین ها هستید.

کد خبر 306971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha