همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، از برگزاری هشتمین کنگره ژئوپولتیک ایران از ۲۰ تا ۲۱ مهر ماه در دانشگاه کردستان خبر داد.

 سیدیحیی صفوی

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی این خبر را در شهر سنندج و در نشستی که بمنظور هماهنگی جهت برگزاری هشتمین کنگره انجمن ژئوپولتیک ایران با عنوان «همدلی اقوام ایرانی، انسجام و اقتدار ملی» با حضور مسوولان استان کردستان در محل استانداری برگزار شد، عنوان کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیدیحیی صفوی، وی با اشاره به اهداف تاسیس انجمن ژئوپولتیک ایران گفت: در انجمن ژئوپولتیک بدنبال این هستیم که از ظرفیت علوم جغرافیایی و ظرفیت این انجمن برای حل قسمتی از مشکلات کشور استفاده کنیم و نگاه ما در این انجمن، کاربردی علم است.

صفوی با اشاره به ظرفیت های استان کردستان افزود: در این استان، انسان های شرافتمند، غیرتمند و انسان هایی که وابستگی آنها به دیانت، ایرانیت و علاقه مندی آنها به امام بزرگوارمان(ره) است، زندگی می کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره ژئوپولتیک ایران گفت: بدنبال آن هستیم تا افرادی که به این همایش دعوت می شوند با ظرفیت های استان کردستان و پیشرفت و توسعه شهر سنندج و این استان آشنا شوند، گرچه هنوز انتظارات درمورد توسعه و آبادانی این استان برآورده نشده است.

کردستان امن تر از تهران است

رییس انجمن ژئوپولتیک ایران ادامه داد: برخی هنوز فکر می کنند که این استان ناامن است اما واقعیت آن است که امنیت سنندج از تهران بیشتر است. مطمئن باشید کردستان امن تر از تهران است. باید بیایند و شادی و روحیه مردم را ببینند.

وی افزود: انجمن ژئوپولتیک با داشتن 450 دانشجو و استاد متخصص، این آمادگی را دارد که در تدوین برنامه ششم استان مشاوره علمی به مسوولان این استان بدهد. این انجمن ظرفیت بالایی دارد و قسمتی از این ظرفیت را در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بکار گرفته ایم، آنجا کمیته ای را به اسم کمیته علوم جغرافیایی و آمایش سرزمینی ایجاد کرده ایم و چه در سطح ملی و چه در سطح استانی در برنامه ششم تأثیر می گذاریم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: استان کردستان 300 کیلومتر مرز با عراق دارد و می تواند منبعی برای صادرات به کشور مجاور باشد. معتقدم کردستان ایران همیشه باید آبادتر از کردستان عراق و ترکیه باشد و قلب کردستان سنندج است و این استان باید الگو و آرزویی برای کردستان عراق و ترکیه باشد.

کد خبر 304899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha