همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: خداوند می خواهد که انسان، با معرفت و عمل به قرآن، به سعادت دنیا و آخرت برسد، البته عمل به قرآن چه بصورت فردی و یا گروهی و یا به صورت حکومت، نجات دهنده بشریت است و حکومت هایی که از جنس قرآن باشند، نجات دهنده هستند.

 سیدیحیی صفوی

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در بیستمین مجمع بزرگ رزمندگان بهداری دفاع مقدس و خیریه امدادگران عاشورا با اشاره به پشت سر گذاشتن ماه پر خیر و برکت رمضان و آماده شدن برای یکسال بندگی و اطاعت خداوند افزود: از خدا می خواهم این ماه را ماه غفران، رحمت، برکت و نجات و عاقبت بخیری برای همه شما عزیزان و بنده قرار دهد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیدیحیی صفوی، وی ادامه داد: هدف نهایی روزه آن است که انسانها به درجه تقوا برسند. پیچیده ترین موضوع در مکاتب فلسفی، بحث انسان است و این پیچییدگی انسان از دو ناحیه است. یکی از این ناحیه که خداوند قدرت درک و شناخت و دریافت مختص به انسان ها را داده و دیگری خواسته ها و میل های انسانی است.

سرلشکر صفوی افزود: هیچ مکتبی به اندازه اسلام آن هم مکتب نورانی شیعه راجع به انسان صحبت نکرده است. انسان موضوع اصلی، از ابتدا تا انتهای قرآن است. پیامبر بزرگ ما و ائمه اطهار(ع) نیز دلشان می خواهد، انسان هایی که در مکتب اسلام و شیعه رشد می کنند، انسان های قرآنی و مطلوب باشند. خداوند می خواهد که انسان، با معرفت و عمل به قرآن به سعادت دنیا و آخرت برسد، البته عمل به قرآن چه بصورت فردی و یا گروهی و یا بصورت حکومت، نجات دهنده بشریت است و حکومت هایی که از جنس قرآن باشند نجات دهنده هستند.

وی گفت: برخی می گویند که نمی شود به انسانی که مد نظر قرآن است تبدیل شد. خداوند برای اینکه به انسان ها بگوید می شود این کار را کرد، 14 انسان نمونه را خلق کرد. این 14 معصوم الگوی انسان ها، قرآنی هستند. اگر بخواهیم نجات پیدا کنیم یک دست ما باید در دامن قرآن و دست دیگر در دامان اهل بیت(س) باشد، قرآن و اهل بیت(س) راه نجات در دنیا و آخرت را به ما نشان می دهند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری به تشریح مختصات و برتری های انسان نسبت به سایر مخلوقات خداوند پرداخت و برخی از این مختصات را شامل حقیقت جویی، گرایش به خیر و کسب فضایل، گرایش به جمال و زیبایی، گرایش به خلاقیت و نوآوری و ابداع و عشق و پرستش دانست.

کد خبر 301482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha