سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار گزارش‌های منتشر شده درباره حضور نظامی روسیه در سوریه را رد کرد.

دمشق حضور نظامی روسیه در خاک سوریه را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد گزارش‌های منتشر شده درباره وجود نیروهای نظامی روسیه و یا اقدام نظامی از سوی این کشور در سوریه واقعیت ندارد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المنار»، اعلام کرد که گزارش‌های مطرح شده پروژه‌ای از سوی سازمان‌های اطلاعاتی غربی و برخی کشورهای عربی است که تلاش می‌کنند این مسأله را القا کنند که روسیه با حضور نظامی در سوریه به دنبال اعمال فشار بر دمشق است.

الزعبی افزود که ایالات متحده تلاش می‌کند با این شایعه پراکنی‌ها حمایت کشورهای بیشتری برای ارسال سلاح به گروهک‌های تروریست در سوریه را تأمین کند درحالی که روابط سوریه و روسیه طولانی است و کمک‌های تسلیحاتی روسیه به دمشق نتیجه قراردادهای نظامی قدیمی میان دو کشور است.

در ادامه سناریویی که هفته گذشته با گزارش روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» آغاز شد، روزنامه نیویورک‌تایمز هم روز شنبه مدعی شد که روسیه احتمالا قصد دارد برای حمایت از دولت سوریه، به این کشور مشاور و پرسنل نظامی اعزام کند.

در این گزارش ادعا شده است که روسیه یک تیم نظامی به سوریه اعزام کرده و در حال برداشتن گام‌های بیشتری است که مایه نگرانی آمریکا شده است.

کد خبر 306605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha