همشهری آنلاین: روسای مجالس کویت، گرجستان و سوریه در پیام های جداگانه به رییس مجلس شورای اسلامی، توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ را توافقی تاریخی و موفقیتی عظیم برای همه دانستند.

لاریجانی علی

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه در پیام خود ضمن تبریک به دولت و ملت ایران به مناسبت امضای این توافق نامه، آن را پیروزی دیپلماسی و استراتژی ایران با پایبندی به حق ملت ایران برای دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای دانست.

وی در بخشی از پیام خود تصریح کرده است: در واقع این توافقنامه تاریخی، مرحله فشار غرب و اقدامات خصمانه دولت‌های استعمارگر غربی و همدستان‌شان در منطقه در غالب صهیونیسم و واپس‌گرایی را پشت سر گذاشت و مرحله جدیدی را پدید آورد که حاکی است از تعاون و گفت‌وگو بین کشورها بر اساس احترام متقابل، که البته قدرت ایران و صبر و پایداری مردم ایران این امر را به آنان تحمیل کرد.

وی ادامه داد: بدون تردید آنچه جمهوری اسلامی ایران به انجام رساند، ضربه مهلکی بود بر سازمان‌ها و دولت‌هایی که برای جلوگیری از آن عربده سر می‌دادند، عربده‌هایی که از تل آویو شروع شد و در بعضی از پایتخت‌های همسایه همچنان ادامه دارد.

رئیس مجلس سوریه تاکید کرد: این دستاورد تاریخی نوید دوران جدیدی سرشار از خیر، برکت و قدرت برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه و محور مقاومت خواهد بود.

مرزوق علی الغانم رئیس مجلس کویت نیز در پیام خود به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آورده است: توافق تاریخی و نهایی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران که بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 در وین پایتخت اتریش به امضاء رسید، موجب شادمانی همه ما شد زیرا پژواک آن باعث نزدیکی ملت‌های منطقه و افزایش تلاش‌ها برای ثبات منطقه و تحقق بخشیدن به اهداف و آرزوهای ملت‌هایمان برای کسب توسعه و رفاه شکوفایی بیشتر می‌شود.

داوید اوسوپاشویلی رئیس مجلس گرجستان نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای توافقنامه هسته‌ای میان ایران و 1+5 تصریح کرده است: در واقع برنامه جامع اقدام مشترک در بردارنده موفقیت عظیمی برای همه طرفین بود. اجازه دهید کمال خرسندی خود را از این نکته که طرفین به اتفاق آرا، دست یافته و یک مساله پیچیده را منحصرا از طریق گفت‌و‌گو و همکاری حل کردند بیان کنم.

وی افزود: قویا معتقدم که توافق حاصله نشان از گام مهمی به سوی صلح بین‌المللی، همکاری و پیشرفت بود که یک فرصت برجسته برای منطقه و جهان خلق می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اطمینان دارم که اقدامات بعدی تحت برنامه جامع اقدام مشترک به آرامی پیش رفته و پیشرفته بیشتر، صلح و شکوفایی مداوم برای مردم کشور دوست ایران را در بر خواهد داشت.

کد خبر 306274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha