نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند به عمر این مجلس نمی‌رسد، از تلاش نمایندگان برای توجه بیشتر به این طرح و قرار دادن زودتر آن در دستور بررسی و تصویب خبر داد.

طرح ۶ میلیون نفر

محمداسماعيل سعيدي در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اينكه جزئيات بيشتر طرح پوشش ۶ميليون نيازمند از كارافتاده در دست بررسي است، افزود: اين موضوع در اولويت كاري نمايندگان قرار دارد.نزديك به 280 نفر از وكلاي مردم پاي اين طرح را امضا كرده‌اند كه يك ركورد در اين زمينه محسوب مي‌شود و در تاريخ مجلس بي‌سابقه است.وي با اشاره به اينكه زمان دقيق براي بررسي و تصويب آن مشخص نيست، گفت: هفته آينده با آغاز به‌كار مجلس در اين خصوص تصميم‌گيري مي‌كنيم.

سعيدي با تأكيد بر اينكه مستمري ۵۰ هزار توماني مددجويان نمي‌تواند حداقل نيازهاي آنها را برطرف كند، به همين دليل بايد با تصويب اين طرح بتوانيم راهي براي رفع مشكلات اساسي آنها پيدا كنيم، افزود: اين ۶ ميليون نفر شامل نيازمندان ازكارافتاده مي‌شود. علاوه بر تحت‌پوششي‌هاي نهاد‌هاي حمايتي، نيازمنداني كه در حال حاضر تحت پوشش هيچ نهادي نيستند و نياز به كمك‌هاي مستمر دارند، با تصويب اين طرح از حمايت‌هاي لازم برخوردار خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه نيازمندان واقعي هنوز شناسايي نشده‌اند، توضيح داد:۶ ميليون نفر آمارهاي نهادهاي رسمي و حمايتي است كه به مجلس ارائه كرده‌اند. بايد تعداد نيازمندان و شرايط و ضوابط خدمات‌رساني به آنها مشخص شود و در نهايت با تخصيص اعتبار و تصويب طرح‌هاي اينچنيني حمايت و ساماندهي شوند.

کد خبر 306607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha