همشهری آنلاین: مقامات پاکستان روز جمعه اعلام کردند در تیراندازی های نیروهای ارتش هند و پاکستان در مرز بین دو کشور، دستکم ۱۰تن کشته وحدود ۵۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

درگیری مرزی پاکستان و هند با ۶۰ کشته و زخمی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، براساس آمار ارائه شده ازسوی مسئولان نظامی دو کشور، در این درگیری ها شش غیرنظامی پاکستانی نزدیک شهر سیالکوت، در ایالت پنجاب و چهار روستایی هندی نیز در منطقه کشمیر هند کشته شدند.

براساس بیانیه ارتش پاکستان، در تیراندازی های ارتش هند که شب گذشته روی داد، 46 پاکستانی که 22 تن از آنها زن بودند، در مرز دو کشور زخمی شدند. مقامات هندی پیشتر اعلام کرده بودند که درطرف آنها سه غیرنظامی کشته و هشت تن نیز زخمی شده اند اما بعد اعلام کردند که یکی از این افراد زخمی بر اثر شدت جراحات وارد شده، جان خود را از دست داده و شمار تلفات به چهار تن رسیده است.

طبق معمول، هر یک از طرفین دیگری را به آغاز تیراندازی ها متهم می کند. به گفته یک مسئول نظامی پاکستانی این تیراندازی ها شب گذشته آغاز شد و تا صبح روز جمعه ادامه داشت.

حملاتی از این دست مرتب در منطقه کشمیر اتفاق می افتد. سال 2003 آتش بسی بین دو کشور امضا شد، اما دو طرف یکدیگر را به نقض آن متهم می کنند.پس از ماهها بن بست سیاسی، نارندرا مودی نخست وزیر هند و نواز شریف همتای پاکستانی وی ژوئیه گذشته به مناسبت سفری به روسیه، مذاکرات در این باره را از سر گرفتند.

اما پس از آن تیراندازی های مرگباری بین ارتش های دو کشور در طول مرز دو کشور صورت گرفت.

دیداری که قرار بود یکشنبه و دوشنبه آینده در دهلی نو بین مسئولان امنیتی دو کشور رقیب صورت گیرد، در آخرین لحظه به علت اختلاف در مورد دستور کار مذاکرات لغو شد. پاکستان قصد داشت در این نشست پرونده کشمیر مطرح شود و هند می خواست تروریسم، موضوع نشست باشد.

کد خبر 305274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha