همشهری آنلاین: انفجار شدیدی که حدود ظهر روز یکشنبه در محل دفتر جلسات وزیر امور داخلی ایالت پنجاب پاکستان واقع در اطراف شهر 'اَتُک' در نزدیکی روالپندی رخ داد، منجر به کشته شدن وی و دست کم ۱۰ نفر دیگر شد.

یک وزیر ایالتی پاکستان در انفجار تروریستی کشته شد

به گزارش ايرنا، شجاع خانزاده هنگام وقوع انفجار، مشغول جلسه ای درخصوص مسایل داخلی ایالت پنجاب با حضور دهها نفر دیگر بوده است.

برخی گزارش ها تعداد افراد حاضر در جلسه را بین 50 تا 100 نفر اعلام می کنند و گفته می شود که بیشتر این افراد زیر آوار ناشی از انفجار مدفون شده اند و هنوز از وضعیت آنان خبری نیست.

باتوجه به این که دهها نفر هنوز زیر آوار مانده اند، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

وزیر امور داخلی ایالت پنجاب در این حادثه تروریستی به شدت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات وارده، جان باخت.

تاکنون دست کم اجساد 10 نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

براساس گزارش پلیس، شواهد و قرائن نشان می دهد این انفجار مهیب، ناشی از یک اقدام تروریستی انتحاری بوده است. شدت انفجار به حدی بوده که سقف ساختمان بطور کامل فرو ریخته است.

براساس اخبار رسانه های تصویری پاکستان، وزیر امور داخلی ایالت پنجاب مدتی قبل پیام های تهدیدآمیز دریافت کرده بود.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان با صدور پیامی، این حادثه تروریستی را محکوم کرد و خواستار امداد رسانی فوری به مجروحان این حمله شد.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است.

  • لشگر جهنگوی، مظنون اصلی حمله تروریستی مرگبار در ایالت پنجاب پاکستان

برخی منابع وزارت کشور پاکستان اعلام کردند، انفجار تروریستی مرگبار روز یکشنبه در نزدیک شهر راولپندی که به کشته شدن وزیر امور داخلی ایالت پنجاب و دست کم 13 نفر دیگر منجر شد، اقدام تلافی جویانه از سوی گروه تروریستی 'لشگر جهنگوی' است که رهبر آن 20 روز پیش در همین ایالت کشته شد.

انفجار شدیدی که حدود ظهر امروز در محل دفتر جلسات شجاع خانزاده واقع در اطراف شهر 'اَتُک' در نزدیکی راولپندی رخ داد، منجر به کشته شدن وی شد.

'ملک اسحاق' رهبر گروه تکفیری - تروریستی 'لشگر جهنگوی' پاکستان و معروف به 'قاتل شیعیان پاکستان'، به همراه دو پسرش و 11 نفر دیگر حدود 20 روز پیش در جریان یک درگیری مسلحانه در جنوب غرب ایالت پنجاب کشته شدند.

اوایل ماه جاری، گروهی از شبه نظامیان با حمله به محل بازداشت وی سعی داشتند او را آزاد کنند که با نیروهای پلیس و امنیتی پاکستان درگیر شدند و در جریان این درگیری، رهبر گروه تروریستی لشکر جهنگوی، دو پسرش و 11 نفر دیگر از تروریست ها کشته و تعدادی از نیروهای پلیس در این تیراندازی مجروح شدند.

گزارش ها حاکی است که طی مدت 20 روز گذشته و از زمان کشته شدن ملک اسحاق تا کنون، وزیر امور داخلی ایالت پنجاب چند مورد پیام تهدید آمیز دریافت کرده بود و حتی برخی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی هم نسبت به جدی بودن تهدیدها علیه این وزیر ایالتی هشدار داده بودند. به همین دلیل، اگرچه تاکنون لشگرجهنگوی هنوز مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما انگشت اتهام به سوی این گروه تروریستی نشانه رفته است.

لشگر جهنگوی که در دهه 1990 شکل گرفت، یکی از افراطی ترین گروه های تروریستی پاکستان محسوب می شود و متهم به انجام حملات تروریستی و به قتل رساندن صدها نفر از شیعیان این کشور است. گفته شده است که این گروه تروریستی با القاعده و طالبان نیز در ارتباط است.

فعالیت این گروه تروریستی که در گذشته با تابلوی سپاه صحابه شناخته می شد، بیش از 10 سال پیش از سوی پرویز مشرف رییس جمهوری وقت پاکستان، ممنوع اعلام شده بود اما این گروه دوباره تحت نام لشگر جهنگوی اعلام موجودیت کرد و همان اهداف وفعالیت های سابق خود را در پیش گرفت.

ملک اسحاق در سال 1997 به دلیل دست داشتن در دهها مورد حملات تروریستی، دستگیر و روانه زندان شد و پس از 14 سال حبس، در سال 2011 به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

وی سال گذشته نیز به دلیل انجام سخنرانی های تحریک کننده و تلاش وی برای ایجاد خشونت و ناآرامی، مدت سه ماه در بازداشت خانگی به سر برد و با پایان یافتن این دوره سه ماهه، دادگاه عالی لاهور با درخواست دولت ایالتی پنجاب برای تمدید دوره حبس خانگی این فرد به دلیل ارائه نکردن شواهد کافی، مخالفت کرد و اقدام به آزادی او نمود.

کد خبر 304103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha