همشهری آنلاین: ارتش پاکستان اعلام کرد: در جریان حمله تروریستی روز جمعه به پایگاه نیروی هوایی شهر 'پیشاور' مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان ۲۰ نفر زخمی و هشت مهاجم نیز به هلاکت رسیدند.

حمله تروریستی به پایگاه هوایی پیشاور؛ ارتش پاکستان ۸ مهاجم را کشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، گزارش های اولیه به نقل از سخنگوی ارتش پاکستان حاکیست 8 تا 10 تروریست مجهز به سلاح های پیشرفته و بمب های خودکار پایگاه نیروی هوایی در منطقه باد بیر شهر پیشاور را مورد هدف قرار داده اما حمله تروریست ها نافرجام ماند.

سرلشکر عاصم سلیم باجوا سخنگوی ارتش پاکستان گفت تبادل سنگین آتش میان نیروهای محافظ پایگاه نیروی هوایی و تروریست ها منجر به کشته شدن هشت تن از مهاجمان و همزمان زخمی شدن 20 تن از جمله 10 نفر از نیروهای امنیتی از جمله دو افسر ارشد شد.

گزارش زنده شبکه های خبری پاکستان از محل حمله به پایگاه هوایی شهر پیشاور حاکی از تدابیر شدید امنیتی در داخل و اطراف پایگاه هوایی از سوی ارتش و پرواز بالگردهای نیروی هوایی بر فراز آسمان محل حادثه است.

عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی پاکستان در پایگاه هوایی پیشاور ادامه داشته و گزارش شبکه های خبری این کشور نیز حاکی از شنیدن شدن پیاپی صدای تیراندازی و انفجار در محل حادثه است.

در همین حال منابع خبری پاکستان گزارش دادند محمد خوراسانی سخنگوی گروه غیرقانونی طالبان پاکستان مسوولیت حمله به پایگاه هوایی شهر پیشاور را به عهده گرفته است.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن حمله به پایگاه هوایی پیشاور و ضمن قدردانی از تلاش نیروهای امنیتی برای نافرجام کردن توطئه تروریست ها؛ از مقامات ارشد پلیس و همچنین یگان امنیتی ارتش در این شهر خواست تا اقدامات فوری را برای تحت کنترل گرفتن اوضاع و رسیدگی به وضعیت زخمی های این حادثه انجام دهند.

ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان نیز طی تماس با فرمانده گردان نظامی شهر پیشاور؛ خواستار همکاری نزدیک نهادهای نظامی این شهر با نیروهای پلیس و نهادهای امنیتی غیرنظامی جهت کنترل اوضاع شد.

در پی این حمله؛ تدابیر امنیتی در سایر فرودگاه های شهرهای عمده پاکستان از جمله اماکن نظامی و امنیتی این کشور تشدید شده و نیروهای امنیتی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

در خردادماه سال گذشته حمله مرگبار شبه نظامیان به فرودگاه بین المللی شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، جان دست کم 30 نفر از نیروهای امنیتی و مسوولان این فرودگاه را گرفت و به دنبال آن عملیات پاکسازی نظامیان و نیروهای پلیس نیز منجر به هلاکت تمام مهاجمان شد.

گروه غیرقانونی طالبان پاکستان و شبه نظامیان جنبش ازبکستان وابسته به گروه تروریستی القاعده به طور مشترک مسوولیت حمله به فرودگاه کراچی را به عهده گرفته بودند.

کد خبر 307627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha