همشهری آنلاین: ارتش هند روز جمعه اعلام کرد: بر اثر درگیری میان شبه نظامیان مسلح و ارتش هند در منطقه هندوارا در بخش کاپوارا دو شبه نظامی و دو سرباز هندی کشته شدند.

درگیری در جامو و کشمیر چهار کشته بر جا گذاشت

به گزارش ایرنا، یک مقام ارتش هند گفت: این درگیری زمانی که نیروهای امنیتی هند در حال انجام عملیات جست و جو و شناسایی در مناطق اطراف روستای زاچلدارا واقع در شمال کشمیر در یکصد کیلومتری سرینگر بودند، رخ داد.

این مقام ارتش هند با بیان اینکه هنوز هویت شبه نظامیان کشته شده مشخص نشده است ، افزود: درگیری و تیراندازی هنوز هم در جامو و کشمیر ادامه دارد.

همچنین هفته گذشته نیز بر اثر درگیری میان شبه نظامیان و ارتش هند در منطقه کوپوارا چهار شبه نظامی و یک سرباز هندی کشته شده بودند.

مقامات امنیتی هند اعلام کرده بودند با لغو مذاکرات امنیتی میان هند و پاکستان احتمال افزایش فعالیت گروه های شبه نظامی و حمله به هند وجود دارد.

مذاکرات مشاوران امنیت ملی هند و پاکستان که قرار بود روز یکشنبه 23 اگوست (اول شهریور) در دهلی نو آغاز شود به علت اختلاف نظر دو کشور لغو شد.

هند بارها پاکستان را به حمایت از گروه های تروریستی برای حمله و نفوذ به این کشور متهم کرده است.

در یک ماه گذشته موارد متعددی از درگیری میان نیروهای هندی و شبه نظامیان گزارش شده است.

در چند هفته گذشته مهاجمان به برج مخابراتی و دو نمایشگاه تلفن همراه ، ایستگاه پلیس و اتوبوس حامل نیروهای امنیتی و چندین هدف دیگر در کشمیر حمله کردند که بر اثر این حملات تعدادی از نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش کشته و یا مجروح شدند

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخشی در خاک پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر منطقه کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو واسلام آباد از زمان استقلال پاکستان ازهند در سال 1947میلادی تاکنون است.

از سه جنگی که میان هند و پاکستان 2رقیب هسته ای منطقه رخ داده، دوبار بر سرمالکیت بر منطقه عمده مسلمان نشین کشمیر در مرز دو کشور بوده است.

کد خبر 306809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha