سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جی تاراپل، مفسر سیاسی گفت:« دولت هند باید به خواسته‌های کشمیر‌ ها پاسخ بدهد. هند باید به حضور اشغالگرانه خود در کشمیر پایان دهد."

کشمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون پرس تی وی، جي تاراپل، مفسر و كارشناس مسائل سیاسی گفت:« مردم کشمیر تحت کنترل هند با مشکلات زیادی مواجه‌اند. همه ناراحتی‌های مردم کشمیر درست است. آنها با آزار و اذیت نیروهای هندی و برخوردهای شدید و غیرانسانی آنها مواجه‌اند. اینترنت و خطوط تلفن در کشمیر قطع می‌شود. مراکز ایست و بازرسی در سراسر کشمیر به چشم می‌خورد. حتی اگر یک خانواده کشمیری بخواهد مراسم عروسی برگزار کند باید فهرست اسامی همه میهمانان را به نیروهای امنیتی هند ارائه کند.

تاراپل افزود: این وضع سبب استیصال شدید مردم می‌شود. این‌که جوانان کشمیری اعتراض کنند امری کاملا طبیعی است. این اعتراض‌ها به حضور و اقدام‌هاي نیروهای نظامی هند است و کاملا قابل پیش‌بینی. حضور نظامی هند در کشمیر، عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است.»

او گفت:« در نا آرامی‌های اخیر کشمیر 9 نفر از مردم این منطقه کشته شدند. همین مسئله نشان می‌دهد که نیروهای پلیس به سمت مردم تیراندازی می‌کردند. در این میان، شاهد ظهور جریان‌ها و گروه‌های شبه نظامی مسلح هستیم که علیه اقدام‌هاي هند در کشمیر ایستاده اند. گروه‌های اسلامگرا از قبیل حزب المجاهدین و لشکر طیبه مشغول فعالیت در کشمیر هستند. هدف آنها وادار کردن ارتش هند به عقب‌نشینی از جامو و کشمیر است. آنها می‌خواهند تعدی‌های هند در کشمیر پایان یابد. تنها در این صورت است که می‌توان به مشکل کشمیر پایان داد.»

کد خبر 343373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha