همشهری آنلاین: جاری شدن سیل ناشی از باران های موسمی در ایالت های بیهار ،مدیا پرادش ،راجستان و اوتارپرادش در شرق و مرکز هند دستکم جان ۳۰۰ نفر را گرفت و زندگی بیش از شش میلیون نفر را مختل کرد.

سیل زندگی ۶ میلیون نفر را در مرکز و شرق هند مختل کرد

به گزارش ایرنا، بارندگی چند روز گذشته در شرق و مرکز هند باعث تخریب پل ها،جاده ها و به زیر آب رفتن صدها هکتار زمین های کشاورزی شده است.

به گفته مقامات محلی،تخریب خطوط انتقال برق و تلفن باعث قطع برق و تلفن در بسیاری از این مناطق شده است.

بارش شدید باران موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه کنگ شده و بسیاری از ساکنان ایالت های مادیا پرادش،بیهار،اوتارپرادش ،راجستان و اوتاراکند را مجبور به ترک خانه های خود و فرار به مکان های دیگر کرده است.

مقامات ایالت بیهار اعلام کردند در سیلاب بی سابقه امسال در این ایالت حدود 120 نفر جان باختند و بیش از پنج میلیون نفر نیزتحت تاثیر سیل قرار گرفتند.

یکی از مقامات وزارت کشور هند اعلام کرد سیلاب به خانه ها و محصولات کشاورزی خسارت سنگینی وارد و مناطق پست را به زیر آب برده است .

براساس گزارش سازمان حوادث غیر مترقبه،سیل در ایالت اوتارپرادش جان 43 نفر را گرفت و زندگی بیش از یک میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد.

شبکه ههای تلویزیونی هند تصاویری از زیرآب رفتن روستاها و تخریب خانه های روستایی و تلاش آنها برای فرار به مکان های امن پخش کرد.

براساس گزارش های منتشر شده ،در ایالت مادیا پرادش نیز از زمان آغاز بارندگی در ماه ژوئن 70 نفر جان باختند و بیش از 40 هزار خانه نیز به طور کامل تخریب و یا خسارت دیده اند.

'نارندرا مودی ' نخست وزیر و 'راجنات سینگ ' وزیر کشور در گفت وگو با سروزیران ایالت های بیهار، مدیاپرادش،اوتارپرادش،اوتاراکند و راجستان آخرین وضعیت امداد رسانی در این ایالت ها را بررسی کردند.

نخست وزیر هند در گفت وگو با سروزان این ایالت ها به آنها اطمینان داد که دولت مرکزی کمک های لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

وزارت کشور هند هم اکنون با استفاده از نیروهای مقابله با بلایای طبیعی این کشور عملیات وسیع خارج کردن مردم از مناطق سیل زده را آغاز کرده است .

نیروی ملی مقابله با بلایای طبیعی هند اعلام کرد تاکنون به بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ سیل زده کمک پزشکی ارائه کرده است .

بر اساس گزارش مدیریت بحران وزارت کشور هند از ماه ژوئن امسال تاکنون ۴۹۰ نفر در این کشور براثر بارندگی و جاری شدن سیل جان خود را از دست داده اند.

همچنین ۶ هزار و ۱۸۷ ساختمان براثر جاری شدن سیل تخریب و به ۶۲ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی نیز خسارت وارد شده است.

نیروی مرکزی امداد هند تاکنون ۵۶ تیم امداد و نجات شامل ۲ هزار و ۷۰ نفر را به مناطق سیل زده اعزام کرده است.

ایالت بیهار با ۹۵ کشته دارای بیشترین تلفات سیل در سالجاری بوده است.

هند در فصل باران های موسمی (مانسون) از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم شاهد بارندگی و سیل های شدید است .

فصل باران های موسمی که از ماه گذشته در مناطق مختلف هند آغاز شده ، ۸۰ درصد از بارندگی سالانه این کشور را تامین می کند.

کد خبر 344317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha