همشهری آنلاین: جزئیات فراخوان جدید وزارت علوم برای جذب هیات علمی، جدیدترین آمار رشد تولید علم ایران، کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد، ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم درباره بررسی ابعاد پدیده «پایان‌نامه فروشی» و ... از جدیدترین محورهای خبری آموزش عالی کشور است.

  • فراخوان جديد جذب هیئت علمی از 6 شهریور

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از صدور فراخوان جذب اعضای هیئت علمی از ششم شهریور ماه خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از 6 تا 14 شهریور ماه می‌توانند نیازمندی خود را برای جذب اعضای هیئت علمی در رشته‌های مختلف در سامانه جذب ثبت کنند و مقاضیان جذب هیئت علمی نيز از 21 شهریور تا 4 مهر ماه فرصت دارند با ورود به سامانه جذب اعضای هیئت علمی، مشخصات و اولویت‌های مورد نظرشان را درج كنند.

  • آمار رشد كمي توليد علم ايران

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: به موازات افزایش کمیت تولید علم در دنیا، تعداد مدارک بین‌المللی ایران نیز در طول سال‌های گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته و بررسی اطلاعات پایگاه استنادی اسکوپوس تا همین تاریخ نشان می‌دهد که کمیت تولید علم کشور در 10 سال گذشته 5 برابر شده است. جمهوری اسلامی ایران در سال 2005 میلادی تعداد 8173 مدرک بین‌المللی منتشر کرده که این تعداد در سال 2014 میلادی به 41269 مدرک رسیده است.

  • كاهش ظرفيت پذيرش دانشجوي پزشكي در دانشگاه آزاد

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: دكتر حميد ميرزاده رئيس دانشگاه آزاد با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر ارتقای کیفیت در رشته‌های علوم پزشکی، گفت: در زمان مدیریت قبلی دانشگاه 29 هزار نفر در رشته‌های علوم پزشکی پذیرش می‌شدند این در حالی است که از سال 92 پذیرش دانشگاه آزاد در این رشته به 9 هزار نفر کاهش یافت. همچنين نگاه دانشگاه آزاد به كيفي‌سازي به گونه‌اي است كه اگر هرم هیات علمی در رشته محلی اصلاح نشود، آن رشته محل تعطیل خواهد شد.

  • افزایش ۱۵۰ درصدی وام دکتری

مهر: فریبرز سجادی، قائم‌‍مقام صندوق رفاه دانشجویان از افزایش ۱۵۰ درصدی وام دکتری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این وام به دانشجویان دکتری روزانه که از طرح و رساله خود دفاع کرده و امتحان جامع را نیز گذرانده باشند تعلق می‌گیرد. همچنين به دانشجویانی که پایان‌نامه آنها کاربردی باشد وام بیشتری تعلق می‌گیرد. ماهانه به این دانشجویان ۵۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد؛ البته دانشجویانی که پایان‌نامه‌شان متناسب با نیاز روز کشور باشد ماهانه  ۶۰۰ هزارتومان وام دریافت می‌کنند.

  • ماموریت جديد به وزارت علوم درباره «پایان‌نامه فروشی»

مهر: دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت علوم ماموریت دارد در خصوص تقلب علمی و پایان‌نامه فروشی گزارشی را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه کند تا کم و کیف این قضيه مشخص شود. این گزارش به زودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و اگر تخلفاتی در این زمینه وجود داشته باشد به صورت جدی با آن برخورد می‌شود.

کد خبر 304920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha