همشهری آنلاین: اعلام برنامه وزارت علوم برای استفاده از ایرانیان مقیم خارج در پسا تحریم، زمان اعلام نتایج آزمون‌های دانشگاه آزاد، پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه‌های فرصت مطالعاتی دانشجویان نخبه توسط وزارت علوم، ارتقای اعضای غیر هیئت علمی در دانشگاه تهران و ... از اهم محورهای خبری آموزش عالی در روز سه‌شنبه ۲۷ مرداد ماه ۹۴ است.

دانشگاه تهران
  • برنامه وزارت علوم براي استفاده از ایرانیان مقیم خارج در پسا تحریم

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: محمدحسين امید قائم‌مقام وزیر علوم در ستاد خیّرین وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از برنامه ستاد خیّرین وزارت علوم برای تعامل و بهره‌مندی از توانمندی‌های هموطنان مقیم خارج از کشور و استفاده پر رنگ‌تر از ظرفیت‌های آنها در شرایط پسا تحریم خبر داد و گفت: تحریم‌های گسترده غرب علیه ملت ایران، یکی از مهمترین موانع و مشکلات فراروی هموطنان خارج از کشور برای مشارکت در پیشرفت و توسعه کشور بوده است.

  • مصوبه دانشگاه آزاد درباره شهريه دانشجويان غيرايراني

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: هیات رئیسه دانشگاه آزاد به رياست دکتر حميد میرزاده مصوب كرد كه کلیه دانشجویان غیرایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی تنها در نیمسال اول سال ورود به دانشگاه، شهریه ثابت خود را به حساب سازمان مرکزی دانشگاه واریز و در بقیه نیمسال‌ها تا پایان دوره تحصیلی، شهریه خود را به حساب واحد دانشگاهی واریز کنند.

  • زمان اعلام نتایج آزمون‌هاي دانشگاه آزاد

ايسنا: دکتر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد و آزمون سراسری دانشگاه آزاد در روزهای 17 و 18 شهریور ماه خبر داد و گفت: دوشنبه (16 شهریور ماه) نتایج آزمون دکترای تخصصی پژوهش محور، سه‌شنبه (17 شهریور ماه) نتایج آزمون کارشناسی ارشد، چهارشنبه (18 شهریور ماه) نتایج آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی، کاردانی و دکترای حرفه‌ای و روز پنجشنبه (19 شهریور ماه) نتایج آزمون دکترای تخصصی آموزشی پژوهشی اعلام می‌شود.

  • پرداخت 100 درصدي هزينه‌هاي فرصت مطالعاتي دانشجويان نخبه

ایرنا: دكتر محمد فرهادي وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه سال 1393، با اعلام اينكه دانشجویان نمونه و نخبه در اولویت جذب به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قرار دارند، گفت: در حال حاضر بیش از 29 هزار نفر برای جذب به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در سامانه مرتبط با آن ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود دو هزار نفر به عنوان اعضای هیات علمی جذب خواهند شد.

فرهادی درباره فرصت‌های مطالعاتی دانشجويان نخبه نيز گفت: پیش از این 50 درصد هزینه فرصت‌های مطالعاتی از سوی وزارت علوم پرداخت می‌شد اما اعلام کرده‌ایم دانشجویان نخبه دکتری که می‌توانند از 6 ماه فرصت مطالعاتی استفاده کنند 100 درصد هزینه آنها را وزارت علوم تامین خواهد کرد.

  • اعلام رويكرد وزارت علوم درباره «اردوهای مختلط»

فارس: سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جمع دانشجویان بسیجی ‌سراسر کشور گفت: مقام معظم رهبری اردوهای دانشجویی مختلط را غیر قانونی می‌دانند و بر اساس رهنمودهای ایشان برگزاری این اردوها خلاف قانون است و با دانشگاه‌های خاطی برخورد می‌کنیم.

  • ارتقای اعضای غیر هیئت علمی در دانشگاه تهران

ايسنا: دکتر محمود نیلی ‌احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در مراسم تقدیر از 24 آزاده دانشگاه تهران، ار تصويب آیین‌نامه ارتقای اعضای غیر هیئت علمی خبر داد و گفت: این آیین‌نامه برای کسانی که بیش از 25 سال سابقه دارند اعمال مي‌شود تا آنها زودتر به بازنشستگی برسند.

  • اجرای دروس بازنگری شده علوم انسانی در دانشگاه‌ها از مهر ۹۴

مهر: دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از مهر ۹۴ بخشی از برنامه‌ها که در شورای تحول علوم انساني اصلاح شده‌اند وارد مجموعه درسی دانشگاهی می‌شوند و به تدریج دیگر بخش‌ها نیز بعد از اصلاح وارد مجموع درسی خواهند شد.

کد خبر 304325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha