همشهری آنلاین: زمان اعلام نتایج بررسی ۲۰ هزار درخواست دانشجویی برای تغییر محل تحصیل، راهبرد جدید وزارت علوم برای ارتقای کیفیت دانشگاه، انتصابات جدید در راستای رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری دانشگاه آزاد، تاکید مسجد جامعی بر ساماندهی فضای اطراف دانشگاه تهران و ... از اهم محورهای خبری آموزش عالی در روز شنبه ۳۱ مرداد ماه ۹۴ است.

  • كاهش تعداد دانشجو؛ راهبرد وزارت علوم براي ارتقاي كيفيت دانشگاه

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر محمدحسین امید معاون اداري مالي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در نشست کمیسیون دایمی هیات امنای دانشگاه یزد، با بيان اينكه «افزایش تعداد دانشجویان باعث افزایش کیفیت دانشگاه نمی‌شود»، گفت: «باید بدون افزایش تعداد دانشجو و با پایین آوردن آمار پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها، کیفیت خدمات آموزشی را افزایش دهیم تا سطح علمی دانشگاه بالا رود و دانشجویان کارآفرین خوبی از دانشگاه دانش‌آموخته شوند».

  • طرح وزارت علوم براي جلب همكاري خيرين دانشگاه‌ساز

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دكترمهرالله رخشانی‌مهر مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، در مراسم کلنگ‌زنی نخستین ساختمان آموزشی مركز آموزش عالي شهرضا، گفت: «بر اساس طرح‌ جدید وزارت علوم، در صورتی که خیران 50 درصد هزینه ساخت مراکز دانشگاهی را تامین کنند، دولت نیز به همان اندازه به ساخت این مراکز کمک می‌کند».

  • کاهش نرخ تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال‌های آتی

دکتر محمدحسين امید معاون وزير علوم در بازديد از دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان، با اشاره به کاهش نرخ تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال‌های آتی، مسئولان دانشگاه را به ارائه فعالیت‌ها و پروژه‌های پژوهشی، تکمیل آزمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های پژوهشی بویژه IT به منظور کسب درآمد اختصاصی تشویق كرد.

  • معرفی ۱۸۰ استاد نمونه از سوی مردم به رئیس دانشگاه آزاد

پايگاه اطلاع رساني دانشگاه آزاد: دكتر حميد ميرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره فراخوان ۳ هفته گذشته در اینستاگرامش برای معرفی اساتید خوب و نمونه، گفت: «تا کنون از سوی مردم و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ۱۸۰ نفر از اساتید داخل دانشگاه آزاد معرفی شده‌اند كه از سوی دفتر پیگیری‌های ویژه دانشگاه، در حال تشکیل پرونده برای آن‌ها هستیم و قرار است با آن‌ها تماس گرفته شود و برای جذب در مصاحبه دانشگاه حضور پیدا کنند».

میرزاده پيش از اين با انتشار مطلبی در اینستاگرامش نوشت: «بین اساتید دانشگاه آزاد اسلامى آنهایى که متعهد، پاکدامن، درستکار، دلسوز و کار آشنا بوده و اهل دغل‌بازى و سیاسى‌کارى و بده بستان‌هاى رایج نباشند کم نیستند، لطفا چنین اساتیدى را به اینجانب معرفى کنید تا از خدمات‌شان در سطوح مختلف استفاده شود».

  • حكم ميرزاده براي رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسري دانشگاه آزاد

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: دکتر حمید میرزاده در احکامی جداگانه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان رئیس و دکتر احمد شمس رئیس واحد تهران جنوب را به عنوان عضو هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی منصوب كرد.

  • تاكيد مسجد جامعی بر ساماندهی فضای اطراف دانشگاه تهران

ایرنا: احمد مسجد جامعي عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برنامه تهرانگردی، بر ضرورت ساماندهی فضای اطراف دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران آن تاکید کرد و گفت: باید در اجرای طرح ساماندهی آن شتاب شود. طرح اضافه شدن ساختمان‌های اطراف دانشگاه تهران از زمان دولت هفتم و هشتم در دستور کار قرار گرفت اما تا کنون اجرا نشد.

  • درخواست آلماني‌ها برای همکاری با دانشگاه علمی کاربردی

ایرنا: دكتر محمد اخباری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از تقاضاي یک گروه از دانشگاه‌های آلمان براي همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: این گروه که چندی پیش به ایران سفر کردند از میان دانشگاه‌های کشور تنها دانشگاه علمی کاربردی را به عنوان یک دانشگاه حرفه‌گرا برای همکاری انتخاب کردند.

  • رئيس اسبق دانشگاه تهران، رئیس پردیس کیش دانشگاه تهران شد

فارس: دكتر منصور خلیلی عراقی رئيس اسبق دانشگاه تهران طي حکمي از سوي محمود نیلی‌ احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران به عنوان رئیس جدید پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران منصوب شد.

  • زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشجویان

ايسنا: دکتر ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به ثبت‌نام بیش از 20 هزار نفر برای نقل و انتقالات دانشجویی سال 94، گفت: نتایج نهایی نقل و انتقالات در هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود. بررسی‌ها در مرحله اول که از دانشگاه‌های مبدا صورت گرفته است، نشان مي‌دهد با نقل و انتقال حدود 7 هزار نفر در دانشگاه‌های مبدا موافقت شده است.

کد خبر 304673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha