لیلا خاکسار: رئیس سازمان ملی جوانان گفت: برنامه‌های ازدواج جوانان از سال آینده اجرایی می‌شود.

محمدجواد حاج‌علی اکبری با بیان اینکه برنامه ازدواج شامل 3 محور توانمند‌سازی، تسهیل و تحکیم و پایدار سازی ازدواج است، افزود: توانمند‌سازی شامل اقداماتی است که باید قبل از ازدواج صورت گیرد.

تسهیل، اقداماتی در جریان ازدواج است و بخش آخر اقداماتی است که برای پایداری ازدواج باید صورت گیرد. پیگیری برنامه‌های فرهنگی ازدواج جوانان به صورت کشوری، استانی و شهرستانی سامان دهی شده است.

وی گفت: در حال حاضر در استان‌ها ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شورای برنامه‌ریزی استان موظف شدند مسئله ازدواج جوانان را در استان خودشان و به طور دقیق پیگیری کنند.

حاج‌علی اکبری ادامه داد: کمیته ساماندهی ازدواج در فرمانداری‌ها با مسئولیت فرماندار تشکیل شده است. در حقیقت برنامه‌های ملی ازدواج در هر استان، متناسب با شرایط متفاوت استان تبدیل به برنامه استانی می‌شود و در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان ملی جوانان اضافه کرد: گزارش‌ فعالیت ها از استان به ستاد مرکزی بر می‌گردد و برنامه تکمیل و تصحیح می‌شود.

به این ترتیب ما بخش اول برنامه‌های فرهنگی ازدواج را به فضای اقدام بردیم و بخش دوم کارهای فرهنگی را در جلسه آینده شورای عالی در اول مهر ارایه خواهیم کرد.

وی افزود: پیشنهادات مکملی در ارتباط با تسهیل اقتصادی ازدواج داریم که  در کمیته‌های تخصصی کارهای مقدماتی‌اش انجام شده است که در واقع آیین‌نامه اجرایی قانون تسهیل ازدواج خواهد بود  و مسئولیت آن با معاونت برنامه‌ریزی ‌و‌ نظارت راهبردی ریاست‌‌جمهوری است.

کد خبر 30396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز