گروه اجتماعی: شبکه ملی اطلاع‌‌ رسانی جوانان (برنا) شنبه سوم شهریور همزمان با روز جوان و ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) افتتاح می‌شود.

هدف از تأسیس این شبکه خبری و اطلاع‌رسانی انعکاس ایده‌ها و مطالبات جامعه جوان کشور، خبررسانی در زمینه تصمیمات دولت برای جوانان و پیگیری نحوه اجرای آنها، ظرفیت‌سازی برای انجمن خودجوش و غیردولتی جوانان و بالاخره الگوسازی از جوانان برای جوانان و معرفی نخبگان جوان است.

در همین زمینه رئیس سازمان ملی جوانان نیز اعلام کرد: طی سه ماه آینده پروژه تدوین برنامه‌های سیزده‌گانه ساماندهی امور جوانان در مرحله اول به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام حاج‌علی اکبری با اشاره به برنامه‌های گوناگونی که به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می شود گفت :ازمیان برنامه‌ها 5برنامه با عناوین: ساماندهی شاخص‌های امور جوانان، حفظ و ارتقای سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی جوانان، ساماندهی مطالعات علمی و پژوهشی حوزه جوانان، ارتقای نقش نهاد خانواده و شناسایی و تقویت تشکل‌های غیردولتی و مردمی مرتبط با امور جوانان جمع‌بندی نهایی شده و به‌طور کلی برنامه ششم با عنوان اصلاح ساختار و منابع و توانمندسازی دستگاه‌های مسئول (دولتی– غیردولتی) امور جوانان در حال حاضر 40درصد پیشرفت داشته است.

دکتر محمد اسحاقی، معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان نیز در گفت وگو با همشهری گفت :طی دوره جدید، بیش از یکصد و بیست عنوان مطالعه و پژوهش تخصصی در حوزه جوانان انجام شده است که دراختیار حوزه‌های مرتبط قرار گرفته یا خواهد گرفت.
برنامه پیمایش ملی با شرایطی به مراتب دقیق‌تر و کاملتر از گذشته انجام شده است که علی‌رغم جذابیت‌های رسانه‌ای از اعلام اطلاعات و آمار بدست آمده به صورت عمومی، مدیریت سازمان صرفنظر کرده و یافته‌ها را صرفاً در اختیار مخاطبان خاص قرار داده است.

این گزارش همچنین حاکی است، طی سال جاری برنامه حمایت از توسعه و ارتقای سرمایه‌های انسانی در حوزه جوانان در قالب 3 فعالیت و با اعتبار 9 میلیارد ریال، برنامه ارتقای توانمندی­های جوانان در قالب 64 فعالیت و با اعتبار یکصد و هجده میلیارد ریال، برنامه حمایت از غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در قالب 12 فعالیت و با اعتبار یکصد و ده میلیارد و نهصد میلیون ریال، برنامه حمایت از تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی جوانان در قالب 7 فعالیت و با اعتبار یکصد و سی و پنج میلیارد ریال، برنامه حمایت از خدمات مشاوره‌ای، تربیتی و فرهنگی جوانان در قالب 7 فعالیت و با اعتبار سی و دو میلیارد و پانصد میلیون ریال و برنامه راهبری و ساماندهی امور جوانان با اعتبار یک میلیارد و ششصد میلیون ریال در دستور کار سازمان قرار دارد که حکایت از افزایش قابل ملاحظه فعالیت­های سازمان نسبت به سال گذشته دارد.

همچنین با حمایت دولت و مجلس پیش‌بینی می‌شود برای اولین بار در کشور، جوانان صاحب تبصره بودجه خاص خود شوند و نظارت تخصیص این منابع مالی به سازمان سپرده شود. در این صورت بخش  عمده‌ای از برنامه‌های 13 گانه قابل تحقق است.

کد خبر 29726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز