گروه اجتماعی: معاون رئیس جمهوری از اصلاح برنامه ارتقای هویت دینی و ملی جوانان با تکیه بر اهمیت انقلاب اسلامی‌در بازآفرینی، تقویت و بالندگی هویت ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی جوانان، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در بیست و سومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، برنامه ساماندهی امور  جوانان را مادر تمام برنامه‌های ملی اعلام و اظهار کرد: برنامه‌های دیگر در جهت ساماندهی امور جوانان، ذیل این برنامه قرار می‌گیرند.

وی افزود: از این رو در فرایند پیگیری برنامه امکان اصلاحات و تغییر در مبانی، روش‌ها وعناوین فعالیت‌ها وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پررنگ کردن نقش انقلاب اسلامی‌در بازآفرینی  هویت ملت ایران اشاره کرد.

رئیس سازمان ملی جوانان با اشاره به پیچیدگی‌های تئوریکی که در حوزه هویت جوانان وجود دارد و این که در عصری موسوم به عصر ارتباطات، جنگ هویت‌ها صورت می‌گیرد، افزود: لازم است مطالعات بنیادین و کاربردی در این عرصه و به صورت مستمر انجام گیرد که در این راستا برگزاری همایش ملی هویت جوانان از برنامه‌های سال جاری سازمان ملی جوانان خواهد بود. 

83 درصد جوانان به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند

معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان نیز در این جلسه بر حفظ هویت دینی و ملی جوانان‌ در دهکده‌ جهانی تاکید کرد.  در این جلسه دکتر اسحاقی گزارشی از وضعیت هویت دینی و ملی جوانان کشور ارائه داد.

وی اعلام کرد: هویت مفهومی‌فلسفی است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های ذاتی و تفکیک‌‌ناپذیر افراد را نشان می‌دهد و در 2 سطح فردی و جمعی قابل بررسی خواهد بود.
وی بر انجام تحقیقاتی در این حوزه تاکید کرد و با اشاره به انجام 11 عنوان پژوهشی در این حوزه، گفت: در این مطالعات ابعاد مختلف هویت دینی و ملی جوانان مورد بررسی قرار گرفته است، از جمله آنکه 83 درصد از جوانان کشور به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

همچنین بیش از 96 درصد از جوانان، کشور ایران را برای زندگی کردن به هر کشور دیگری ترجیح می‌دهند.

84 درصد از جوانان معتقدند که به باور روشنی از اعتقادات دینی دست یافته‌اند و 91 درصد از آنان به حفظ حریم خانواده تاکید دارند.

وی تصریح کرد: 87 درصد از جوانان به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنند و 91 درصد از آنان بر دفاع از سرزمین و کشور خود تاکید داشته‌اند.

 معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان همچنین به انجام پژوهشی با عنوان بررسی گرایش دانشجویان به عرفان‌ها و گروه‌های نوپدید و مکاتب عرفانی اشاره و اظهار کرد: این بررسی‌ها در 12 استان کشور انجام شد و تا پایان سال جاری به عنوان بسته‌ای 10 جلدی در دسترس محققان و علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 31300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز