گروه اجتماعی: معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان آمار اعلام شده اخیر در مورد سن ازدواج جوانان را غیرقابل استناد عنوان کرد.

دکتر اسحاقی با اشاره به غیرمنطقی بودن آمار ارائه شده در زمینه سن ازدواج، اظهار کرد: بر اساس جدیدترین مطالعات انجام گرفته از سوی سازمان ملی جوانان در سال 85 میانگین سن ازدواج برای دختران 8/21 و برای پسران 8/25 سال بوده است.

وی در ادامه افزود: آمار ارائه شده بر اساس جدیدترین اطلاعات موجود در مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور به دست آمده در حالی که آمار اعلام شده از سوی برخی از مراجع قابل استناد نخواهد بود.

اسحاقی افزایش میانگین سن ازدواج جوانان را یادآور شد و گفت: در مقایسه با آمار به دست آمده از سال‌های گذشته، روند افزایش سن ازدواج جوانان طبیعی بوده، اما لازم است تدابیری از سوی خانواده‌ها و دستگاه‌های مسئول جهت افزایش نیافتن میانگین سن ازدواج جوانان اندیشیده شود.

وی از ارائه آمار و اطلاعات غیرمستند و غیرعلمی در حوزه جوانان که می‌تواند موجب ایجاد بحران‌های کاذب در اجتماع شود به شدت انتقاد و اظهار کرد: بالاترین نرخ ازدواج و طلاق در استان تهران مشاهده شده و کمترین آمار مربوط به استان ایلام است.

اولویت‌های برنامه ازدواج جوانان

از سوی دیگر در بیست و نهمین جلسه شورای عالی جوانان که به ریاست  دکتر احمدی‌نژاد تشکیل شد، اولویت‌های برنامه ازدواج جوانان در 11 عنوان به تصویب رسید.

در این جلسه ضمن اعلام اهمیت افزایش سهم دولت در تسهیل ازدواج جوانان، برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های دینی و روانشناسی جوانان، آموزش گسترده والدین در امر ازدواج  و ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار با استفاده از ظرفیت رسانه ملی به عنوان اولویت‌های برنامه ازدواج جوانان به تصویب رسید.

برنامه تعیین و ترویج روز اول ذیحجه به عنوان روز ازدواج جوانان، تعیین مشهد مقدس به عنوان پایگاه ویژه برنامه‌های ازدواج جوانان، جشن‌های ازدواج گروهی، حمایت از تولیدات فرهنگی در موضوع ازدواج، توسعه و تقویت ظرفیت‌های مردمی و خیرین امر ازدواج، آموزش مبنایی و محتوایی ازدواج جوانان، طراحی و تعبیه آموزش و مشاوره ازدواج در دوره‌های نظام وظیفه و آموزش ضمن خدمت کارکنان از دیگر اولویت‌های برنامه ازدواج جوانان است که طی بیست و نهمین جلسه شورای عالی جوانان به تصویب رسید.

همچنین با توجه به مصوبه بیست و هشتمین جلسه شورای عالی جوانان، روز سوم شهریور مصادف با ولادت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز دولت و جوانان تصویب شده است که در این جلسه برنامه‌ها و اهداف این روز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

کد خبر 27484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز